اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شبستر:

استکبار جهانی بعد از 9 دی از کارایی عوامل خود مایوس شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شبستر گفت: استکبار جهانی بعد از 9 دی از کارایی عوامل خود مایوس شد و به تهدیدهای نظامی و تحریم‌های اقتصادی روی آورد.

استکبار جهانی بعد از 9 دی از کارایی عوامل خود مایوس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی بررسی مسائل و مشکلات بخش تسوج اظهار کرد: تشکیل این نشست‌ها که در راستای حل و فصل مسائل صورت می‌گیرد مفید بوده و از طرفی ارتباط تنگاتنگ مسئولان و مردم ضمن مانوس کردن مسئولان با مشکلات مردم موجب از بین رفتن فاصله‌ها می‌شود.

وی در ادامه از حماسه 9 دی سال 1388 به عنوان نقش بر آب کردن فتنه دشمنان و تجدید میثاق مردم با ولایت فقیه نام برد و گفت: جامعه بشری در تبعیت از دستورات اسلام و قرآن است و امروز مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار این نهضت و نایب بر حق امام زمان (عج) جزو افتخارات ایران اسلامی است.

امام جمعه شبستر، فرمانده فتنه سال 88 را استکبار جهانی دانست و افزود: استکبار جهانی بعد از 9 دی از کارایی عوامل خود مایوس شد و به تهدیدهای نظامی و تحریم‌های اقتصادی روی آورد که مردم از این آزمون نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

فرماندار شهرستان شبستر نیز در سخنانی از پیروزی ملت ایران در جنگ سخت هشت سال دفاع مقدس و جنگ نرم دشمن به عنوان استقامت و پایداری مردم ایران در هجوم دشمنان نام برد و گفت: مردم در روز 9 دی 88 با بصیرت کامل و روشنگری مقام معظم رهبری فتنه دشمنان و استکبار جهانی را نقش بر آب کردند و موجب استحکام نظام اسلامی و اقتدار رهبری شدند.

جمشید عقلمندمرجانی در ادامه سخنان خود بخش تسوج را یکی از بخش‌های محروم نام برد و اظهار امیدواری کرد؛ با مساعدت مسئولان و به ویژه نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی با بهره‌مندی از اعتبارات استانی و ملی از محرومیت‌های این بخش کاسته شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان شبستر، اعتبارات سال‌جاری این شهرستان را 120 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون تنها 20 درصد از رقم مزبور اختصاص یافته و تنها 15 درصد آن پرداخته شده است.

رئیس شورای اداری شهرستان شبستر، مشکلات آب کشاورزی، آب شرب و راه‌های ارتباطی را دو مشکل اساسی این منطقه عنوان و تصریح کرد: تمام معضلات دیگر این شهرستان ناشی از مشکلات مزبور است که اگر آنها حل شود مشکلات دیگر خود به خود حل و فصل می‌شود.

فرماندار شبستر، از سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریالی بخش دولتی در 2.5 سال گذشته در این بخش خبر داد و گفت: با به پایان رسیدن عملیات اجرایی مس چشمه‌ کنان شاهد افتتاح این طرح مهر ماندگار در اردیبهشت‌ماه سال آینده خواهیم بود و با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 200 میلیارد ریالی در این طرح برای یک‌هزار و 500 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود که بخش اعظمی از مشکل اشتغال این شهرستان و شهرستان‌های همجوار برطرف خواهد شد.

وی در ادامه از بهره‌برداری طرح انتقال آب به شهر تسوج توسط خط انتقال زرینه‌رود خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هزینه 70 میلیارد ریال در حال انجام است و در دهه فجر سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عقلمند، به کسب رتبه برتر استانی در طرح تکریم ارباب رجوع این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: کسب این موفقیت در سایه تلاش مسئولان برای خدمات‌رسانی به مردم بوده است.

در این جلسه هم‌اندیشی علی علیلو نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز کشاورزی را مبنای توسعه در اقتصاد این منطقه عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی مکمل بخش‌های دیگر از جمله بخش صنعت است و اولویت کاری مسئولان باید برطرف کردن مشکلات بخش کشاورزی به عنوان زیرساخت توسعه برای بخش‌های دیگر باشد و باید تلاش کرد مشکلات این بخش حل و فصل شده که با انتقال آب ارس به این منطقه بخش اعظمی از نارسایی‌های این بخش در حوزه آب رفع شود.

وی، چهار بانده کردن جاده شبستر- تسوج و ایجاد راه ارتباطی تسوج- مرند را از طرح‌های ماندگار دولت عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام یافته و انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم، تجهیز کارگاه و اجرایی شدن عملیات چهار بانده کردن جاده شبستر- تسوج آغاز شده و جاده ارتباطی مرند- تسوج نیز همزمان با این طرح اجرایی می‌شود و تا هشت ماه آینده و پایان دولت دهم به اتمام خواهد رسید.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تجهیز برخی درمانگاه‌های منطقه تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت جسمانی مردم باید در اولویت قرار گیرد، عدم وجود برخی از امکانات در درمانگاه تسوج باعث تاسف است و باید مسئولان وزارت بهداشت و درمان به این امر همت گمارند.

وی افزود: برابر توافق به عمل آمده با مدیرعامل تامین اجتماعی کشور مقرر شده است در بخش تسوج درمانگاه مجهز و شبانه‌روزی تامین اجتماعی ایجاد شود.               

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، به طرح لایحه یکسان‌سازی بیمه‌ها در مجلس نهم اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت تحقق و تصویب این لایحه در مجلس، یکی از افتخارات این دوره از مجلس خواهد بود تا امور درمان مردم متمرکز و انجام تعهدات بیمه‌ها فقط در یک قالب انجام شود.

وی از مصوب شدن ایجاد مدارس استعداد درخشان در شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته مقرر شده است در بخش‌های صوفیان و تسوج مدارس نمونه برای رفاه حال شهروندان ایجاد شود.

علیلو از مسئولان شهرستان و بخش‌های منطقه خواست با پیگیری برای احداث شهرک اداری در مرکز شهرستان و مجتمع اداری در مراکز بخش‌ها به منظور خدمت‌رسانی به مردم پیگیری‌های لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/60001/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول