اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی:

امروز کشور به آرامش سیاسی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز کشور به آرامش و ثبات سیاسی نیاز دارد، گفت: 9دی یادآور تجدید پیمان ملت با ارزش‌های انقلاب و ولایت است.

امروز کشور به آرامش سیاسی نیاز دارد

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک افزود: حماسه 9 دی نشان داد که مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی در هر زمان که لازم باشد از رهبری و انقلاب خود دفاع کرده و با پشتیبانی از ولایت، کشور را در برابر حوادث بیمه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در نهم دی 88 بار دیگر جهانیان شاهد عمق پیوند ولایت و مردم بصیر و انقلابی برای خاموش کردن فتنه‌های داخلی و توطئه‌های خارجی بودند که این روز هیچ‌گاه از صفحه تاریخ انقلاب اسلامی محو نخواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور باید از فتنه‌ای که در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد، درس بگیرد و راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از تکرار آن حادثه اتخاذ کند.

رجایی تاکید کرد: زمانی کشور می‌تواند به توسعه دست یابد که بسترهای توسعه فراهم بوده و کشور دارای ثبات و آرامش باشد، باید همه تلاش کنیم فضای با ثبات و آرامی برای رشد فضیلت‌ها آماده کنیم و اجازه دهیم مردم آگاهانه انتخاب کنند و فضای سیاسی را تند و تنش‌زا نکنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال آینده گفت: تخریب چهره نامزدهای انتخابات موجب از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از درس‌هایی که می‌توان از واقعه نهم دی گرفت این است که ما باید سعی کنیم در انتخاب افراد روش قانونی و صحیحی را دنبال کنیم و اجازه دهیم آدم‌های متعهد و انقلابی که دارای عقلانیت هستند در جامعه مسئولیت بپذیرند و نگذاریم انرژی‌‌‌‌هایی که باید صرف توسعه و عمران و آبادانی کشور شود، صرف خنثی شدن جریان ‌سازی‌های خلاف حرکت انقلاب اسلامی شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی تجارب بسیار ارزشمندی در زمینه برگزاری انتخابات دارد، ادامه داد: ایران از معدود کشورهایی است که تجارب بسیار ارزشمند و گرانقدری در برگزاری انتخابات دارد، مسئولان اجرایی کشور باید با وسواس و دقت در موضوع انتخابات کار کنند و حرکت‌های بچگانه‌ای را که به فضای اجرای انتخابات آسیب وارد می‌کند، دنبال نکنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات در مجلس شرایط مناسب‌تری برای انتخابات به وجود آورده است، افزود: با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراهای اسلامی شاید انتخابات شرایط و شلوغی خاص خود را داشته باشد و مسئولان باید با دقت و وسواس ویژه به این دوره از انتخابات نگاه کنند.

رجایی با بیان اینکه کسانی که وارد رقابت انتخاباتی می‌شوند، سرمایه‌های اجتماعی هستند، ادامه داد: ما نه تنها باید این سرمایه‌‌های اجتماعی را حفظ کنیم، بلکه باید این سرمایه را رشد و توسعه دهیم، اینکه در فضای انتخابات به سمتی برویم که تنها جنبه تخریبی کاندیداها را پیش بگیریم، مانند آن چیزی که در هشت سال گذشته به یک سنت تبدیل شده و ما به راحتی افراد را تخریب کنیم، وجه سیاسی و اقتصادی آن‌ها را زیر سوال ببریم به نفع کشور نیست و تنها با این حرکت سرمایه‌های اجتماعی را نابود خواهیم کرد و باعث می‌شویم دشمن استفاده خاص خود را از این جریان ببرد.

انتهای پیام/87001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول