اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول استعدادهای درخشان کرمان:

ثبت‌نام المپیاد علمی دانش‌آموزان تا 16 دی ادامه دارد

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان استعدادهای درخشان آموزش و پرورش nv استان کرمان گفت: ثبت‌نام آزمون المپیاد علمی دانش‌آموزان تا 16 دی ماه ادامه دارد.

ثبت‌نام المپیاد علمی دانش‌آموزان تا 16 دی ادامه دارد

احمد یعقوبی در حاشیه نشست انجمن اولیا و مربیان مدارس تیزهوشان شهرستان زرند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس به برگزاری المپیادهای علمی به عنوان یک رقابت علمی بزرگ در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راه‌های ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان برگزاری المپیادها است که ثبت‌نام در این آزمون علمی آغاز شده و تا 16 دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این راستا بخشنامه‌هایی به تمام مدارس مربوطه ارسال و ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت اینترنتی با همکاری مدارس صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان می‌توانند در هفت رشته مختلف ادبیات، فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست، زبان و کامپیوتر شرکت کنند.

یعقوبی با بیان اینکه المپیاد در مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و جهانی برگزار می‌شود، افزود: دانش‌آموزان استان کرمان در المپیاد سال جاری خوش درخشیدند و پنج نفر از استان کرمان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیاد را از آن خود کردند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون مرحله اول شهرستان‌ها در بهمن ماه برگزار و افرادی می‌توانند شرکت کنند که نمره ریاضی یک و دو کمتر از 15 نباشد و از بنیه علمی خوبی برخوردار باشند.

یعقوبی تعداد مدارس استعدادهای درخشان در استان کرمان را 36 واحد اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون 8 هزار و 600 دانش‌آموز با استفاده از یک‌هزار مربی مشغول به تحصیل هستند و در سال جاری دو واحد آموزشی متوسطه دخترانه و پسرانه در شهرستان زرند تجهیز و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/80022/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول