اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

دشمن همیشه مغلوب تیزبینی ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: ولایت دیده‌بانی است که همیشه دشمن را مغلوب تیزبینی خود کرده است.

دشمن همیشه مغلوب تیزبینی ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید امین‌الله حجازی در خطبه نخست این هفته نماز عبادی-سیاسی جمعه گچساران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت پرهیزکاری، حسن حصین و نجات‌بخش تقوا، پرهیز و اجتناب از گناهان و نافرمانی خداوند با تأکید بر اهمیت ضرورت رسیدگی به وضعیت زندگی فقرا و محرومان اظهار کرد: در خطبه‌های هفته‌های گذشته نماز جمعه گچساران به اهمیت کمک و دستگیری از فقرا و مستمندان پرداختیم اما رسیدگی به امور محرومان تنها وظیفه مسئولان نیست.

رسیدگی به امور محرومان وظیفه همه مسلمانان است

وی افزود: همه مسلمانان اعم از مسئول، غیر مسئول، زن و مرد، بازاری و غیر بازاری و همه و همه کسانی که از قدرت مالی مطلوبی برخوردار هستند، وظیفه رسیدگی به وضعیت امرار معاش فقرا و محرومان جامعه را دارند.

حجازی با نقل حدیثی از امام صادق(ع) در زمینه اهمیت کمک به محرومان جامعه ادامه داد: بعضی از انسان‌ها مال‌اندوزی می‌کنند و فردای قیامت مازاد مال و ثروتشان بر دوش آنها گذاشته می‌شود زیرا این افراد بیشتر از آنچه نیاز خود و خانواده خود بوده است مال‌اندوزی کرده‌اند و از کمک و دستگیری محرومان غافل مانده‌اند.

امام جمعه گچساران گفت: اگر کسی یک دست از کمک کردن به محرومان و مستضعفان جامعه پس بکشد، خداوند هزاران دست کمک که می‌تواند مشکلات وی را برطرف کند از او می‌گیرد و آن فرد را به خودش واگذار می‌کند.

9 دی برگ زرینی دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری با اشاره به حماسه ماندگار و تاریخی 9 دی 88 گفت: 9 دی اوج عزت اسلام، ایران اسلامی، افتخاری بزرگ و برگ زرینی دیگر بر افتخارات ملت است که این روز را به پیشگاه امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت بصیر و ولایت‌مدار ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

حجازی با تأکید بر اینکه 9 دی روز بصیرت ملت ایران اسلامی است، یادآور شد: دشمنان بعد از انتخابات هشتمین دوره ریاست جمهوری در ایران اسلامی به خاطر عقب‌افتادگی فرهنگی و فکری مردودین و بعضی از دشمنان به طمع افتادند و خیال کردند که شاید بتوانند غنیمتی به دست آورند.

دشمنان با چراغ سبز عده‌ای عقب‌مانده، قصد عملی کردن نقشه شوم را داشتند

وی ابراز داشت: دشمن با چراغ سبز این عقب‌ماندگان پیشروی کرد تا جایی که خیال کرد می‌تواند میان ملت و امت اسلام فاصله ایجاد کند و با این فاصله به اهداف شوم خود برسد.

امام جمعه گچساران بیان داشت: روباه پیر استعمار انگلیس، اسرائیل جعلی و غیر قانونی که هیچ جایگاهی در جهان ندارد و به زور یکی از ممالک اسلامی را غصب کرده است و آمریکای استکباری با استفاده از  غافلان دخلی و جیره‌خواران خارج کشور آمدند تا با نام انتخابات به اعتقادات مسلمانان، محرم و امام حسین(ع) و «اصل ولایت فقیه» ستون خیمه عزت اسلام و ایران اسلامی ضربه بزنند.

ولایت دیده‌بانی که همیشه دشمن را مغلوب تیزبینی خود کرده است

حجازی تصریح کرد: دشمنان نمی‌توانستند مستقیم ولایت را مورد تاخت و تاز و هجمه خود قرار دهند به همین دلیل با نام انتخابات و دروغ بزرگ تقلب، اقدام به تخریب ولایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت و پیچیده، ملت بصیر و فهیم در 9 دی سال 88 منسجم و متحد در حمایت از اصل ولایت و انقلاب اسلامی به میدان آمدند و دشمن را مأیوس و ناامید کردند.

امام جمعه گچساران عنوان داشت: جایگاه ولایت از پیروزی دشمنان جلوگیری کرده و دیده‌بانی مانند ولایت است که همیشه دشمن را مغلوب می‌کند و این دلیل همه فتنه‌ها، نیرنگ و کینه دشمن در تخریب ولایت است.

مقابله با ولایت مقابله با امام عصر(عج) و خداوند است

حجازی با بیان اینکه دشمن با تضعیف ولایت قصد رسیدن به اهداف شوم خود را دارد، ابراز داشت: دشمن در تلاش برای به انحراف و ذلت کشاندن ملت است و در این راستا اعتقادات و اندیشه مردم را نشانه گرفته است.

وی در ادامه تأکید کرد: ولایت توسط مجلس خبرگان انتخاب می‌شود و مجلس خبرگان نیز بر اساس شاخصه‌های امام عصر(عج) ولی فقیه را مشخص می‌کند، پس مقابله با ولایت به معنای مقابله با امام عصر(عج) و خداوند است.

افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در گچساران نگران‌کننده است

امام جمعه گچساران ضمن تبریک به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی و ثبت احوال، وضعیت طلاق در این شهرستان را نگران‌کننده دانست و گفت: متأسفانه بر اساس گزارش دریافتی، آمار طلاق در گچساران بالا رفته و لازم است ریش سفیدان و بزرگان خانواده‌ها با پا در میانی تلاش کنند، اختلافات موجود بین خانواده‌های در شرف طلاق را برطرف کنند زیرا عرش خداوند از جاری شدن طلاق به لرزه می‌افتد.

حجازی آمار کم ازدواج را ناشی از چشم و هم‌چشمی و برخی تجملات میان افراد دانست و خطاب به افراد در شرف ازدواج گفت: به گذشته برگردید و ببینید گذشتگان چگونه با شرایط و امکانات کم تشکیل خانواده می‌دادند، در این زمینه سختگیری نکنید.

وی با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در زمینه وجود مشکلات در سطح گچساران در خطبه‌های گذشته، ابراز داشت: مطرح کردن مشکلات و مسائل ملی و فراملی نیز در خطبه‌ها نیز لازم و ضروری است.

حجازی ضمن تشکر از مسئولان استانی و شهرستانی که بعد از سخنان هفته‌های گذشته وی در خطبه‌های نماز جمعه گچساران به این شهرستان سفر کرده و پیگیر مشکلات شدند، خاطرنشان کرد: قرار شده است تحولی بزرگ در روند اداره شهرستان ایجاد شود.

امام جمعه گچساران وجود کارخانجات پالایشگاه و پتروشیمی را در این شهرستان ضروری دانست و تأکید کرد: اداره شهرستان به صورت مدیریت ویژه پیگیری شود تا مشکلات موجود برطرف شود.

انتهای پیام/820014/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول