اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:

اعلام به‌موقع وقایع حیاتی موجب برنامه‌ریزی مناسب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: اعلام به‌موقع وقایع حیاتی موجب برنامه‌ریزی مناسب از سوی مسئولان می‌شود.

اعلام به‌موقع وقایع حیاتی موجب برنامه‌ریزی مناسب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی متوسلین در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان اظهار کرد: سازمان ثبت‌احوال سه وظیفه و ماموریت ذاتی بر عهده دارد که برای انجام این مسئولیت‌ها فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه نخستین رسالت ثبت‌احوال ثبت وقایع حیاتی است، افزود: ثبت ولادت، فوت، ازدواج و طلاق از برنامه‌های ذاتی ثبت‌احوال محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اینکه همه افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات از ثبت‌احوال هستند، خاطرنشان کرد: اعلام به‌موقع وقایع حیاتی از وظایف مردم است.

این مسئول با بیان اینکه هر واقعه ولادت باید در عرض 15 روز به ثبت‌احوال گزارش شود، افزود: مردم باید در عرض 10 روز واقعه مرگ را به ثبت‌احوال گزارش دهند.

متوسلین با اشاره به اینکه اعلام به‌موقع وقایع حیاتی موجب برنامه‌ریزی مناسب از سوی مسئولان می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مورد توجه ثبت‌احوال توجه به مسائل فرهنگی است.

وی ایجاد گنجینه هویتی استان زنجان را از برنامه‌های ثبت‌احوال عنوان کرد و ادامه داد: این گنجینه به منظور شناسایی فرهیختگان استان زنجان و الگوسازی این فرهیختگان به جامعه راه‌اندازی می‌شود.

* مهندسی فرهنگ نامگذاری در استان زنجان

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان مهندسی فرهنگ نامگذاری را از دیگر برنامه‌های ثبت‌احوال دانست و گفت: انتخاب نام نیک برای فرزندان از وظایف والدین محسوب می‌شود.

این مسئول از احصای اسامی اصیل ایرانی و اسلامی از سوی ثبت‌احوال خبر داد و اضافه کرد: معنا و مفهوم اسامی نیز در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

متوسلین با بیان اینکه تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی از دیگر وظایف ثبت‌احوال است، خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی از کاهش نرخ رشد جمعیتی کشور خبر داد و ابراز داشت: نرخ رشد جمعیت کشور در حال حاضر منفی است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان نرخ رشد جمعیت کشور را سه درصد عنوان کرد و متذکر شد: این میزان در استان زنجان کمتر است.

این مسئول با بیان اینکه تا 30 سال آینده میزان ولادت و فوت در کشور برابر می‌شود، اذعان داشت: یکسانی جمعیت موجب بروز مشکلاتی در کشور می‌شود.

انتهای پیام/73003/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول