اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل خبر داد

معرفی 57 هزار متقاضی بهسازی مسکن روستایی به بانک‌ها در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در شش سال گذشته بیش از 57 هزار متقاضی مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مساکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معرفی 57 هزار متقاضی بهسازی مسکن روستایی به بانک‌ها در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های مقاوم‌سازی در حوزه مسکن روستایی و مدارس اظهار داشت: بانک‌های عامل در چهار مرحله این تسهیلات را پرداخت کردند که بر اساس پرداختی آنها که به طور میانگین 75 درصد بوده بیش از 40 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی و نوسازی شده و پایان کار دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در کل استان اردبیل تعداد 6 هزار و 650 واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال 90 به بانک‌های عامل معرفی شدند که در این زمینه نیز بانک‌های عامل به طور میانگین 30 درصد سهم تسهیلات مساکن روستایی را پرداخت کردند و بیش از یک‌هزار و 800 واحد نیز پایان کار گرفتند.

اسلامی به استمرار مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی با توجه به زلزله‌خیز بودن مناطق مختلف استان اردبیل اشاره کرد و افزود: هیچ مانع و مشکلی در ادامه تأسیس، ‌راه‌اندازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی بادوام وجود ندارد و بانک‌های عامل نیز در حد توان خود می‌کوشند در این زمینه تسهیلات را پرداخت کنند.

این مسئول در ادامه به مقاوم‌سازی مدارس نیز اشاره کرد و ادامه داد: در نیمه اول امسال عملیات تخریب و بازسازی بیش از 165 واحد آموزشی در قالب 700 کلاس درس به اتمام رسیده و همچنان طرح مقاوم‌سازی مدارس با جدیت دنبال می‌شود.

وی از مقاوم‌سازی بیش از 330 کلاس درس خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات تخریب و بازسازی 24 مدرسه در قالب 240 کلاس درس نیز در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل اضافه کرد:‌ این فعالیت سبب می‌شود تا بخشی از مشکلات و دغدغه‌های خانواده‌ها و نگرانی مسئولان تقلیل یابد.

در ادامه این بازدید معاون فنی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه در دهه فجر امسال 23 هزار متر مربع فضای آموزشی ایمن، مقاوم‌سازی و تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: در ایام دهه فجر امسال 23 پروژه آموزشی افتتاح می‌شود که از این تعداد 21 پروژه مدرسه‌سازی در قالب 150 کلاس درس و دو پروژه سالن ورزشی دانش‌آموزی است.

دولت لطفی یادآور شد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 9 میلیارد و 300 میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده و آماده افتتاح می‌باشند.

وی به تخصیص 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تخریب و بازسازی مدارس کهنه و فرسوده اشاره کرد و گفت:‌ 5 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی تخریب و بازسازی در این زمینه تأمین شده است.

لطفی افزود: از پروژه‌های آموزشی قابل افتتاح در سالگرد پیروزی انقلاب 15 پروژه شهری و هشت پروژه روستایی است و دو سالن ورزشی نیز در گرمی و بیله‌سوار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با رویکرد جدید بتوان بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را در حوزه مدرسه‌سازی برطرف کرد.

انتهای پیام/62007/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول