اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

جنوب کرمان دروازه تمدن شرق است

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت، منطقه جنوب کرمان را دروازه تمدن شرق دانست و گفت: اگر روزی چشم جهان به هند و چین به عنوان تمدن جهان بود، امروز نگاه به این منطقه است.

جنوب کرمان دروازه تمدن شرق است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم غنچه‌پور در نشست میراث فرهنگی در این شهرستان اظهار داشت: در منطقه‌ای هستیم که دروازه تمدن شرق نام گرفته است و اگر روزی چشم جهان به هند و چین به عنوان تمدن جهان بود، امروز نگاه به این منطقه است.

وی افزود: ای کاش بسیاری از کاوش‌های انجام شده در منطقه جنوب کرمان با این روال انجام نمی‌شد زیرا بسیاری از این میراث گرانبها دستخوش حوادث قرار می‌گیرد و از بین می‌رود و امیدواریم این نشست‌ها سبب خیر و برکت در بحث میراث فرهنگی منطقه شود.

غنچه‌پور با اشاره اقدامات خوب دولت در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: در عرصه میراث و گردشگری آنطور که شایسته بود در منطقه کار نشده است و باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود.

حسن مرادی فرماندار رودبار نیز با بیان اینکه مشکلات موجود در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جنوب استان مربوط به سال‌های اخیر نیست، اظهار داشت: در این منطقه میراث ایران دفن است، تمدنی که برابری می‌کند با تمدن ایران و خاورمیانه و درد ما این است که بیشترین فخر فرهنگی و فخر میراثی ما در این منطقه است اما به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: بسیاری از مشکلات منطقه در دوران دولت نهم و دهم برطرف شد، امیدواریم میراث فرهنگی جزو 16 دستگاهی باشد که برای مردم و دولت افتخار آفرینی کردند زیرا استعدادهای میراثی در منطقه جنوب کرمان وجود دارد، بی‌نظیر است اما مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

مرادی تصریح کرد: همانطور که در شهرهای جنوبی در این دولت دانشگاهی شدند در زمینه میراث فرهنگی صنایع دست و گردشگری منطقه هم یک انقلاب نیاز است.

به گزارش فارس این نشست با حضور دو نماینده شهرستان‌های جنوب کرمان، فرمانداران هفت شهرستان جنوبی و معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان برگزار شد.

در این نشست مشکلات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جنوب استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/80002/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول