اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعالی مراکز حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه علمیه نباید تابلوی کاسبی عده‌ای شود

خبرگزاری فارس: مدیرعالی مراکز حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در ستاد مدیریتی مرکز حوزه‌ها اجازه انجام کار اقتصادی را به‌ خود نمی‌دهیم، زیرا حوزه‌های علمیه نباید تابلوی کاسبی عده‌ای شود.

حوزه علمیه نباید تابلوی کاسبی عده‌ای شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در همایش کشوری موسسان هیئت‌های امنا و مدیران مدارس علمیه خواهران استان کرمان اظهار داشت: این مراسم نماد وحدت و همگرایی طلاب است و امیدواریم در قیامت موجب سربلندی ما در جهت احیاء و اقامه احکام دین شود.

وی تصریح کرد: مال و فرزند زینت حیات دنیا هستند، اما با مرگ انسان از دست می‌روند که مال‌الله و باقی‌الصالحات شوند.

جمشیدی با اشاره به اینکه در راه طلبگی نباید دلسرد شد، گفت: امام عسگری (ع) فرمودند، اگر نتوانستید به دیدار ما بیایید به دیدار شیعیان بروید و تا می‌توانید در راه اسلام و شیعیان خرج کنید، پس ما باید علاوه بر کیفیت، کمیت را هم چاشنی کارمان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور 367 واحد آموزشی در سطح دو و سه داریم و تا مهر ماه سال آینده مدارس سطح چهار نیز تاسیس می‌شود، تعداد طلبه‌های شاغل به تحصیل در سراسر کشور 50 هزار و تعداد فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران بیش از 70 هزار است.

جمشیدی افزود: طی سه سال متوالی در تمام جشنواره‌های مشترک حوزه‌های برادران و خواهران، آمار شرکت‌کنندگان خواهر بیشتر بوده و فارغ‌التحصیلان سپاه بزرگی در برابر فرقه‌های باطل و هجمه‌های دشمنان هستند.

مدیرعالی مراکز حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه یک ‌سوم واحدهای آموزش ‌و پرورش در اختیار حوزه‌های علمیه خواهران است، ابراز داشت: به همت حوزه علمیه خواهران در کنار هر مدرسه یک کانون قرآنی تاسیس می‌شود و چند هزار از طلبه‌های خواهر در آموزش ‌و پرورش مشغول هستند.

جمشیدی بیان داشت: حوزه‌های دولتی مستقل از کمک‌های دولتی اداره می‌شود، بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان هزینه صرف ساخت و تجهیزات مدارس شده که کمک‌های دولتی تنها یک ‌پانزدهم بوده‌ است، اما باید به سمتی برویم تا ماندگاری حوزه‌ها حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و هیئت امنا باید از ظرفیت اقتصادی و مسئولان کشوری و پشتوانه مالی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و معادن استفاده کنند، اما در ستاد مدیریتی اجازه انجام کار اقتصادی را به‌خود نمی‌دهیم، زیرا حوزه نباید تابلوی کاسبی عده‌ای شود.

جمشیدی با تاکید بر تجدیدنظر در ساختار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هیئت‌های امنا اذعان داشت: حوزه‌ای علمیه هیچ‌گاه متصل به جریان سیاسی نیستند و هر طلبه خارج از این فضا می‌تواند آزادانه به طرفداری سیاست‌مدار خاصی بپردازد، اما سلایق و افکار شخصی نباید در حوزه‌ها حاکم شود و شاخص حاکمیت حوزه‌ها فرمان رهبری است.

وی با بیان اینکه اخذ شهریه از طلاب را مصلحت نمی‌دانیم، افزود: حوزه‌های خواهران همیشه در بصیرت‌افزایی پیشرو بودند، دو روز بعد از انتخابات، فراخوان مدیریتی تدابیری را برای نقش‌آفرینی در کشور اندیشیدند.

جمشیدی افزود: بعد از اجتماع طلاب، مدیران مدارس و اساتید در قم، حوزه‌ها در توجیه و همیاری با مردم توانستند یوم‌الله 9 دی را رقم بزنند در این روز افراد با هر فکر سیاسی، بصیرت و پشتیبانی خود از ولایت را اعلام کردند و خدا را شاکریم که در این مقطع با هوشیاری به دفاع از ارزش‌های اسلام موفق شدیم.

انتهای پیام/ 80028/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول