اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه قم:

خدمت‌رسانی حوزه‌های علمیه به نظام افزایش چشمگیری داشته است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه قم گفت: شعاع خدمت‌رسانی حوزه‌ها به نظام در پست‌های مختلفی چون قضاوت، مسئولان عقیدتی سیاسی و مبلغان افزایش چشمگیری یافته است.

خدمت‌رسانی حوزه‌های علمیه به نظام افزایش چشمگیری داشته است

حجت‌الاسلام احمد فرخ‌فال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به توجه شورای عالی حوزه به مدارس علمیه اظهار کرد: پس از اینکه مدیریت حوزه علمیه قم در سال تحصیلی گذشته به صورت مستقل شروع به فعالیت کرد از اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه خواستیم دیدارهایی را از واحدهای آموزشی و مراکز تخصصی قم داشته باشند.

وی افزود: شورای عالی حوزه‌های علمیه سیاست‌گذار اصلی حوزه‌ها و امور مربوط به طلاب است و با ورود به هر استان و بازدید از حوزه‌های شهرستان‌ها، تصمیم‌گیری جامع‌تری خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه شورای عالی حوزه‌های علمیه تاکنون از چهار مدرسه علمیه قم بازدید به عمل آورده‌اند گفت: مدارس علمیه حقانی، شهیدین، علوی و فاطمی از مدارسی بودند که مورد بازدید اعضای شورا قرار گرفتند و مدارس دیگر هم در نوبت بازدید هستند.

وی خاطرنشان کرد: این بازدیدها برکات فراوانی برای مدارس علمیه دارند و اقدامات متعددی نیز طی آن صورت می‌گیرد که مهم‌ترین آن‌ها ارائه نظرات و دیدگاه‌های اعضای شورا به مدیران مدارس است ضمن اینکه اساتید و مسئولان مدارس علمیه هم خواسته‌ها و مطالبات خود را مطرح می‌کنند.

فرخ‌فال با بیان اینکه طلاب و محصلان نیز می‌توانند در این بازدیدها به گفت‌وگو با اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه بپردازند افزود: پاسخگویی مستقیم به طلاب از جمله برکات این دیدارها به شمار می‌رود.

مدیر حوزه علمیه قم در ادامه به استقلال مالی حوزه‌های علمیه اشاره و ابراز کرد: مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید همواره بر این مسئله تاکید کرده‌اند و این امر باید به همین صورت باقی بماند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری شهریه خود را نیز تنها از وجوه شرعیه تأمین می‌کنند و بر قناعت طلاب و حوزه‌ها تاکید دارند زیرا استقلال مالی حوزه‌ها همواره مورد تاکید امام راحل(ره) و شخص ایشان بوده است.

فرخ‌فال بیان داشت: در طول تاریخ مشاهده می‌شود تجار و افرادی که دارای مکنت مالی بوده‌اند به صورت داوطلبانه به ساخت مدارس علمیه می‌پرداختند و این در حالی بود که حوزه‌ها خدمات کمتری به نظام حکومتی ارائه می‌کردند اما در شرایط کنونی شعاع خدمت‌رسانی حوزه‌ها به نظام در پست‌های مختلفی چون قضاوت، مسئولان عقیدتی سیاسی و مبلغان افزایش چشمگیری یافته است.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه وظیفه نظام تأمین زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه است گفت: انتظار حوزه از نظام این است که در تأمین زیرساخت‌های محیطی و فضاهای آموزشی به حوزه‌ها کمک شود هرچند این کار تاکنون هم صورت گرفته و حوزه‌ها نیز شرایط مالی کشور را درک می‌کنند و سعی دارند با پافشاری بر استقلال مالی حوزه‌ها به مدیریت امور خود بپردازند زیرا بودجه‌ها در سال جاری به یک چهارم کاهش یافته است.

انتهای پیام/78004/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول