اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان دغدغه‌های زیست‌محیطی با مدیریت پسماندها

انتقال پسماندهای سرب و روی زنجان در اولویت است/ وجود 5 میلیون تن پسماند

خبرگزاری فارس: رئیس پروژه انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران گفت: انتقال پسماندهای شرکت ملی سرب و روی ایران در استان زنجان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

انتقال پسماندهای سرب و روی زنجان در اولویت است/ وجود 5 میلیون تن پسماند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا عباس‌نیا ظهر امروز در جلسه شورای امنیت غذایی شهرستان زنجان اظهار داشت: تصمیم‌گیری در زمینه عملیاتی شدن انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران در استان زنجان با حمایت‌های استاندار زنجان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمینی به منظور انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: زمین مورد نظر به این شرکت تحویل داده شده است.

رئیس پروژه انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران با بیان اینکه اقداماتی در زمینه فضای سبز و تامین آب مورد نیاز در سایت جدید شرکت ملی سرب و روی ایران انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: انتقال پسماندهای موجود در این شرکت و حمل پسماندهای روی استان زنجان از مهم‌ترین برنامه‌ها به شمار می‌رود.

*تعیین محلی برای دفن پسماندهای سرب و روی زنجان

وی با تاکید بر اینکه وجود پسماندهای صنعت سرب و روی منابع محیطی را تهدید می‌کند، اضافه کرد: در سایت جدید شرکت ملی سرب و روی ایران، به منظور برطرف شدن دغدغه‌های زیست‌محیطی زمینی به عنوان محل دپوی پسماندها در نظر گرفته شده است.

عباس‌نیا با تاکید بر اینکه مطالعات جامعی در زمینه تکنولوژی‌های جدید صورت گرفته است، تصریح کرد: طرح «اینتک» برای اجرا در شرکت ملی سرب و روی ایران انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح اینتک در شرکت ملی سرب و روی ایران، پسماندها فرآوری می‌شود، ادامه داد: پسماندهای موجود در تکنولوژی جدید نیز صنعتی نبوده و عیار آن پایین است.

*وجود 5 میلیون تن پسماند سرب و روی در زنجان

رئیس پروژه انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محل جدید دفن پسماندهای شرکت ملی سرب و روی ایران پاسخگوی همه پسماندهای استان است، اضافه کرد: در مجموع 5 میلیون تن پسماند در حال حاضر در استان زنجان وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده تکنولوژی جدید اینتک قرار ‌گیرد.

وی تامین مواد اولیه و سرمایه مورد نیاز را برای اجرای تکنولوژی‌های جدید ضروری برشمرد و افزود: اگر مواد اولیه نباشد در سال‌های آینده با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

عباس‌نیا با اشاره به اینکه تا نهایی شدن طرح انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران به محل جدید، کارخانه‌های این شرکت فعال هستند، ادامه داد: به منظور رفع نگرانی‌ها در زمینه آلودگی‌های این شرکت اقدامات زیادی صورت گرفته است.

*نصب غبارسنج برای جلوگیری از آلودگی در شرکت سرب و روی زنجان

وی نصب غبارسنج آنلاین در دودکش‌ها و کنترل خروجی پساب‌ها را از جمله اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از آلودگی‌ها در شرکت ملی سرب و روی ایران برشمرد.

رئیس پروژه انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران با اشاره به وجود برخی از آلاینده‌ها در اراضی شرکت ملی سرب و روی ایران اظهار داشت: برخی از میوه‌های برداشتی در این اراضی امحا شد.

وی با اشاره به اینکه 70 هکتار اراضی مثمر و غیرمثمر در شرکت ملی سرب و روی ایران وجود دارد، اضافه کرد: باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

عباس‌نیا اعتبار را مهم‌ترین رکن انتقال این شرکت ملی برشمرد و افزود: بخشی از اعتبارات از طریق تغییر کاربری اراضی شرکت ملی سرب و روی تامین می‌شود.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول