اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان خبر داد

کنترل میزان سرب شرکت «سرب و روی زنجان» به صورت آنلاین

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: میزان سرب شرکت سرب و روی زنجان به صورت آنلاین تحت کنترل قرار دارد.

کنترل میزان سرب شرکت «سرب و روی زنجان» به صورت آنلاین

امیر مهدویانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: واحد روی بدون نصب سیستم پایش لحظه‌ای به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه وظیفه مطالعه ریزگردها به سازمان هواشناسی واگذار شده است، افزود: حفظ محیط زیست بر اساس اصل برنامه پنجم قانون اساسی بر عهده سازمان محیط زیست است که در این زمینه این سازمان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان چالش‌های پیش روی اداره‌کل محیط زیست استان زنجان را سه چالش عنوان کرد و افزود: استقرار واحدهایی که در سال‌های گذشته بدون ملاحظات زیست محیطی انجام شده است یکی از چالش‌های پیش روی اداره‌کل محیط زیست استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از این واحدها مشکلات محیط زیستی دارند، یادآور شد: ‌رفع مشکلات این واحدها از برنامه‌های اداره‌کل محسوب می‌شود.

مهدویانی عدم مدیریت صحیح پسماندها را از دیگر مشکلات استان برشمرد و افزود: در برخی از واحدهای صنعتی به صورت اصولی دفع صحیح پسماندها صورت نمی‌گیرد که این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی در معادن استان زنجان را از دیگر مشکلات دانست و گفت: معدن انگوران زنجان متاسفانه ملاحظات زیست محیطی را رعایت نمی‌کند.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: عدم مدیریت صحیح پسماندهای ساختمانی که در اطراف شهرها پراکنده شده است مشکلاتی را به وجود آورده است که ضروری است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی کنترل آلودگی شهرک ناجی را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و افزود: به دلیل نقص برق و گاز و با وجود تلاش‌ها و برخوردهای قانونی که صورت می‌گیرد، هنوز شاهد آلودگی در این منطقه هستیم.

مهدویانی با بیان اینکه مقرر شده است در اسرع وقت نسبت به برق‌رسانی به این مجموعه اقدامات لازم صورت گیرد، افزود: الزاما باید این شهرک الکتروفیلترهای خود را فعال کند.

وی یادآور شد: به دلیل نزدیکی این شهرک به شهر اجازه افزایش مساحت به آن داده نشده و از استقرار واحدهای آلاینده صنعتی در این شهرک جلوگیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه مصوبه‌ای بین محیط زیست استان و شرکت سرب و روی زنجان منعقد شده است، خاطرنشان کرد: این شرکت ملزم به رفع موارد آلاینده شده است.

وی یادآور شد: عدم تخلیه آب‌های سطحی به رودخانه زنجان و استفاده مجدد در فرآیند تولید از مشکلات این شرکت بود که در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

مهدویانی از انتخاب محل مناسبی برای تخلیه پسماندها خبر داد و افزود:‌ محل مناسبی برای تخلیه پسماندها در نظر گرفته شده است تا از آلودگی‌های احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود: سال جاری با عنوان سال ساخت، ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ محیط‌ زیست در کشور نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول