اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

بهسازی 11 هزار واحد مسکونی روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی از فعالیت برای بازسازی و بهسازی 11 هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد.

بهسازی 11 هزار واحد مسکونی روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌علی شایان‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: در این حوزه طی سال‌های اخیر چند اقدام شاخص در استان، از جمله بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی به انجام رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ویژه بهسازی واحدهای روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح کشور گفت: در خراسان‌رضوی از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 77 هزار واحد روستایی به بهره‌برداری رسیده و 29 هزار و 631 واحد نیز در حال احداث است.

وی با بیان اینکه واحدهای روستایی و شهری خسارت دیده نیز از سوی بنیاد مسکن بازسازی شده است، افزود: از سال 85 تاکنون در استان بازسازی 39 هزار و 629 واحد به اتمام رسیده و حدود 11 هزار واحد نیز در دست بازسازی است.

شایان‌فر اظهار کرد: امیدواریم با اتمام این واحدها، چه در بعد بهسازی و چه بازسازی ضریب ایمنی در روستاها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اقدام خوب دیگری که برای ارتقای سطح آگاهی‌های مردم صورت گرفته آموزش همگانی و تخصصی است.  افزود: در سال گذشته در مجموع 39 دوره آموزش همگانی و تخصصی برای بیش از 270 هزار نفر برگزار شد.

شایان‌فر ادامه داد: بخش اعظم این آموزش‌ها از سوی جمعیت هلال احمر برای 203 هزار نفر انجام شده که بیشتر جنبه آموزش عمومی و همگانی دارد و همچنین سازمان آتش‌نشانی مشهد نیز برای 23 هزار نفر دوره آموزشی برگزار کرده است.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های تخصصی مدیریت بحران از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، گناباد و سبزوار خبر داد و اظهار کرد: دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی نیز یک دوره آموزشی برای یک‌هزار و 300 نفر از دهیاران از طریق ویدئو کنفرانس و یک دوره آموزشی برای کارکنان مدیریت بحران برگزار کرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این در آموزش و پرورش استان، یک شبیه‌ساز زلزله ایجاد شده است که 39 هزار و 500 نفر دانش‌آموز به وسیله آن آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

انتهای پیام/70001/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول