اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان خبر داد

احداث صحن حضرت فاطمه (س) و حرمین عسگریین توسط مازندرانی‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد عتبات و عالیات استان مازندران گفت: احداث صحن حضرت فاطمه (س) و حرمین عسگریین در اولویت کار این ستاد است.

احداث صحن حضرت فاطمه (س) و حرمین عسگریین توسط مازندرانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محمدحسن اصغری ظهر امروز در جلسه ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان نور با اشاره به ساختار و فلسفه تشکیل ستاد عتبات و عالیات بیان داشت: ستاد عتبات عالیات پس از سقوط صدام و گزارشی که از وضعیت عتبات به مقام معظم رهبری داده شد به فرمان ایشان تشکیل و عهده‌دار بازسازی عتبات عالیات عراق شد.

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان تصریح کرد: این ستاد هیئت امنایی اداره می‌شود و در رأس کار مقام معظم رهبری هستند و در استان‌ها نمایندگان ایشان و در شهرستان‌ها ائمه جمعه هستند و استانداران و فرمانداران به ترتیب در استان‌ها و شهرستان‌ها جانشین ستاد و سپاه هم دبیر است.

وی اذعان داشت: دشمنان اسلام همواره دشمنی خود را نمایان کردند و در بحث حرمین عسگریین با تخریب این حرمین شریفین دشمنی خویش را عیان‌تر کردند و ما وظیفه داریم ارادت خود را به اهل بیت جهانیان نشان دهیم.

اصغری تصریح کرد: همانگونه که در دفاع مقدس با نام و یاد ائمه اطهار پیروز میدان بودیم و شهدا با نان حسین و ائمه جانشان را دادند امروز هم در میدان دفاع از ارزش‌ها و حریم اهل بیت با رزمندگان خاص این دوران باید عتبات را بسازیم و از این فرصت استثنایی که خداوند در اختیار ما گذاشته نهایت بهره را در دنیا و آخرت ببریم.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد ستاد استان ارائه کرد و افزود: مردم ولایت‌مدار مازندران تاکنون 2 میلیارد و 450 میلیون تومان وجه نقد، 350 میلیون تومان طلا، 30 میلیون تومان سکه، 150 میلیون تومان خشت طلا، 210 تن برنج، 150 تن چوب، یک‌هزار و 400 تخته فرش، یک‌هزار و 300 تن سیمان، 250 تن میله گرد، 60 میلیون تومان چدن و یک قالب شمش طلا برای بازسازی عتبات عالیات هدیه کردند.

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان ادامه داد: ساخت درب حرم امام حسین(ع)، ساخت یک سقاخانه در کربلا و اعزام 500 نفر برای بازسازی عتبات از دیگر اقدامات ستاد استان بود.

این مسئول با اشاره به احداث صحن حضرت فاطمه (س) در جوار حرم امام علی(ع) به مساحت 200 هزار متر مربع در دو طبقه که نفرت دشمنان اسلام و شیعه را بیشتر از ارادت به امام علی (ع) برانگیخت، ابراز داشت: احداث این صحن شریف و بازسازی حرمین عسگریین در اولویت فعلی ستاد استان است که با همکاری ستادهای شهرستانی محقق می‌شود.

انتهای پیام/86023/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول