اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

مرز مهران از پرترددترین مرزهای کشور به سمت عتبات عالیات است

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: استان یک‌دست شیعه ایلام نزدیک‌ترین شهر کشور به کربلاست و پایانه مستقر در مرز مهران از پر ترددترین مرزهای کشور به سمت عتبات عالیات است.

مرز مهران از پرترددترین مرزهای کشور به سمت عتبات عالیات است

محمود عباس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: استان ایلام دارای 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

وی ادامه داد: این خروجی استراتژیک شرایط ویژه‌ای را برای استان ایلام به وجود آورده که باید نهایت استفاده از این ظرفیت برده شود.

این مسئول اضافه کرد: وجود بازارچه مرزی مهران از مهم‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی استان و کشور محسوب می‌شود که مورد عنایت ویژه است.

عباس‌زاده تصریح کرد: افزون بر این، پایانه مستقر در مرز مهران از پر ترددترین مرزهای کشور به سمت عتبات عالیات است.

استاندار ایلام گفت: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مختلف تجاری، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و ... است و آنچه که برای آبادانی یک دیار نیاز است خداوند به استان ایلام اعطاء کرده است.

عباس‌زاده تصریح کرد: افزون بر این، بر اساس این شاخصه‌ها کل کاری که در تاریخ انقلاب اسلامی و در دولت‌های گذشته در ایلام انجام شده به اندازه چند سال دولت‌های نهم و دهم است.

استاندار ایلام گفت: به عنوان مثال 464 مصوبه دولت طی چهار سفر به استان ایلام داشته که نظیر این مصوبات در تاریخ عمرانی ایلام در بخش‌های مختلف بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: استان ایلام مردمانی وفادار به نظام و اسلام دارد که باید مسئولان تمام توان خود را صرف ارائه خدمات به این مردم کنند.

این مسئول اضافه کرد: استانی که در آغاز جنگ تحمیلی کمتر از 260 هزار جمعیت داشت با استعداد 60 هزار نفر مرد جنگی از مرزهای غربی صیانت و پاسداری کردند.

عباس‌زاده تصریح کرد: استان ایلام دارای 3 هزار شهید، 11 هزار جانباز و 313 آزاده است که افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند.

استاندار ایلام گفت: 340 هزار هکتار زمین قابل کشت در استان ایلام وجود دارد که نزدیک 72 هزار آن آبی است و مابقی به صورت دیم کشت می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع 4 میلیارد متر مکعب منابع آبی استان تاکنون 600 میلیون متر مکعب آن مهار و استحصال می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: با ایجاد شش سد در دست احداث در مناطق مختلف استان این حجم به یک میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

عباس‌زاده تصریح کرد: سد دویرج از جمله سد‌هایی است که در جنوب استان قرار داشته و قرار است امسال آبگیری شود.

استاندار ایلام گفت: با اجرای این تعداد سد 25 هزار هکتار زمین قابل کشت آبی می‌شود.

انتهای پیام/2246/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول