اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خبر داد

برخورد قانونی با تخلفات زیست محیطی در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از برخورد قانونی با تخلفات زیست محیطی در این استان با تدابیر اتخاذ شده خبر داد.

برخورد قانونی با تخلفات زیست محیطی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا ظهرابی ظهر امروز در سومین جلسه شورای اندیشه و هم‏فکری عشایر استان سمنان که با حضور اعضای شورا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از طرح‌های در دست اقدام سازمان حفاظت محیط زیست، استفاده از استعداد و نیروی پایگاه‌های بسیج به ویژه بسیج عشایری در راستای حفظ محیط زیست و پوشش گیاهی و جانوری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان کرد: استان سمنان دارای شرایط بسیار خاص و حساس زیست محیطی است.

وجود 2 زیست‌کره جهانی در استان سمنان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: در استان سمنان، دو مورد از مناطق زیست‌کره یا محیط زیست جهانی قرار دارد؛ بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به محیط زیست استان داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ذخیره‌گاه‏های زیست‏کره، مناطق حفاظت شده‌ای هستند که از طرف یونسکو زیرپوشش دفتر شورای هماهنگی بین‌المللی برنامه انسان و کره مسکون (MAB) قرار دارند و هدف اصلی تعیین این ذخیره‌گاه‌ها، ایجاد زمینه علمی مناسب در جهت هماهنگی بین کشورها و تبادل دانش علمی به منظور جلوگیری از کاهش روند رو به نابودی تنوع‌زیستی است.

ظهرابی اظهار داشت: بسیج عشایری و سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی به علت سنخیت کاری که با یکدیگر دارند، باید دارای تعامل، همکاری و هم‏زیستی بیشتری باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: رعایت قوانین زیست‏محیطی مانند عدم چرای ممنوعه و شکار غیرمجاز حیوانات، یکی از انتظارات مهم سازمان محیط زیست از عشایر است.

ظهرابی بیان داشت: عشایر باید در امر حفاظت از محیط طبیعی و حیوانات، همیار و کمک‌دهنده سازمان حفاظت محیط زیست باشند.

وی برخوردهای قانونی با تخلفات زیست محیطی را صرفاً ‌با هدف حفظ محیط زیست طبیعی و گونه‌های جانوری برای نسل‌‌های آینده عنوان کرد.

گسترش صنعت طبیعت‌گردی در استان سمنان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان مناطقی را که در استان سمنان جز محدوده پارک‌های ملی محسوب می‌شوند، یکی از ظرفیت‌های مهم برای گسترش صنعت پرسود و پررونق اکوتوریسم یا همان طبیعت‌گردی دانست و افزود: عواید و سود حاصل از این صنعت شامل ساکنان بومی همان منطقه‏ها می‌شود.

ظهرابی گفت: دولت برای نگهداری از محیط زیست و مراتع مورد استفاده عشایر هزینه می‌کند و این قشر در حقیقت با هزینه دولت به صورت رایگان از این محیط‏ها استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست امسال را به نام سال «ساخت، ‌ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ محیط زیست» نامگذاری کرده  است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان یادآور شد: با طرحی که در دست اقدام است، این سازمان در آینده نزدیک برای حفاظت از محیط زیست استان سمنان از ظرفیت‌های پایگاه‌های بسیج عشایری استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سهم ایران از ذخیره‌گاه‌های زیست‏کره جهان معادل 1.69 درصد است که ذخیره‌گاه‏های زیست‏کره مهمی را در بر می‌گیرد.

حفاظت از تنوع‌زیستی و تنوع فرهنگی، توسعه اقتصادی که شامل توسعه اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی است و حمایت منطقی به منظور انجام تحقیقات، نظارت و دیده‌بانی، آموزش و تعلیم محیط زیست از کاربردهای اصلی ذخیره‌گاه‌های زیست‏کره است.

انتهای پیام/2249/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول