اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

مصالح صنعتی ساختمان در خدمت فرهنگ بومی زنجان قرار گیرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، گفت: مصالح صنعتی ساختمان در خدمت فرهنگ بومی زنجان قرار گیرد.

مصالح صنعتی ساختمان در خدمت فرهنگ بومی زنجان قرار گیرد

هومن ثبوتی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در معماری روز دنیا ناگزیر به هماهنگی با دنیای مدرن هستیم و باید عناصر معماری مدرن در خدمت فرهنگ بومی شهر زنجان قرار گیرد.

وی توجه به معایب و مزایای استفاده از تکنولوژی روز دنیا در معماری شهر زنجان، خاطرنشان کرد: باید همه جوانب در به کارگیری مصالح در نظر گرفته شود.

مدرس دانشگاه‏های زنجان تقابل با عناصر و مصالح روز دنیا را امری نادرست عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت مصالح صنعتی در معماری بومی بهره‏برداری مناسب صورت گیرد.

وی خواستار برنامه‏ریزی برای نحوه مناسب به کارگیری مصالح صنعتی در معماری شهر زنجان شد و اضافه کرد: استفاده از مصالح صنعتی در کنار توجه به ارزش‏های فرهنگی امری لازم و ضروری است.

ثبوتی با تاکید بر اهمیت استفاده و اجرای مصالح صنعتی در شهر زنجان، خاطرنشان کرد: نحوه اجرا و پیاده‏سازی مصالح صنعتی در ساختمان نیاز به تجربه و مهارت مناسب دارد.

استاد معماری دانشگاه آزاد زنجان در پاسخ به سوال فارس برای به کارگیری کامپوزیت در نمای ساختمان‏های شهر زنجان، گفت: استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان با بهره‏گیری از مزایای خوب آن امری معقول است.

وی خواستار به کارگیری مناسب کامپوزیت در نمای ساختمان‏ها شد و افزود: سبکی، مقاومت بالا، فرم‌پذیری از جمله مزایای استفاده از کامپوزیت است.

ثبوتی تاکید کرد: ناگزیر به استفاده از مصالح صنعتی در معماری هستیم اما باید نحوه استفاده، مکان و ضرورت اجرای آن مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/73002/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول