اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر چهارمین ستاد سالگرد آیت‌الله جمی:

آیت‌الله جمی به عنوان چهره ملی و فرهنگی شناخته شده است

خبرگزاری فارس: دبیر چهارمین ستاد سالگرد آیت‌الله جمی گفت: آیت‌الله جمی به عنوان یک چهره ملی و فرهنگی برای تمام ایرانیان شناخته شده است.

آیت‌الله جمی به عنوان چهره ملی و فرهنگی شناخته شده است

سیدرضا طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله جمی به عنوان یک چهره ملی، فرهنگی برای تمامی ایرانیان شناخته شده بود و به عنوان یک چهره مبارز، مقاوم، پیرو خط امام و مطیع اهل‌بیت (ع) در اذهان آبادانی‌ها ماندگار شده است.

وی افزود: از خصوصیت‌های بارز اخلاقی آن مرحوم اخلاصی بود که در تمام ابعاد زندگی و شخصیتی وی بارز شده و یکی از دلایل اصلی استقامت و پایداری ایشان در مقابل تمامی مشکلات بوده است.

دبیر چهارمین ستاد سالگرد مرحوم آیت‌الله جمی ادامه داد: در اوایل انقلاب، مرحوم آیت‌الله جمی مبارزات انقلابی شهروندان آبادانی را به درستی هدایت کرده و در اعتصابات و بحران‌های شهرستان دوش به دوش مردم شرکت و با پیروی از امام راحل خط انقلابی شهروندان را هدایت می‌کردند.

وی در همین خصوص عنوان کرد: در طول جنگ نیز با صبر و استقامت رزمندگان را به پایداری دعوت می‌کردند و یکی از دلایل اصلی دلگرمی شهروندان و رزمندگان اسلام در طول دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در شهرستان آبادان بودند.

طباطبایی در ادامه با اشاره به برپایی نمازهای جمعه شهرستان آبادان در طول دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد: با وجود بمباران‌های هوایی دشمن، مرحوم آیت‌الله جمی با تمام اخلاص و بدون ذره‌ای ترس و واهمه نمازهای جمعه را با حضور رزمندگان و شهروندان ساکن در آبادان برپا می‌کردند.

وی در همین خصوص تصریح کرد: نمازهای جمعه در دوران جنگ تحمیلی بدون تعلل از سوی ایشان و با شور و شوق وصف نشدنی از سوی رزمندگان برپا می‌شد.

دبیر چهارمین ستاد سالگرد مرحوم آیت‌الله جمی در خصوص مردمداری و ارتباط آن مرحوم با شهروندان آبادانی گفت: مرحوم آیت‌الله جمی بسیار مردمدار بوده به نحوی که خود مستقیم و بدون واسطه تماس‌های تلفنی شهروندان را در خصوص پرسش‌های شرعی، مذهبی و یا بیان مشکلات و کاستی‌ها پاسخ می‌دادند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت دوران جنگ نیز با انتقادات سازنده و پیگیری‌های مداوم، سازندگی و بازسازی شهرستان آبادان را دنبال کرده و با ارائه نظرات خود راه را برای ایجاد تغییرات به سوی سازندگی دوباره آبادان دنبال می‌کردند.

طباطبایی ادامه داد: وی در اقدامات فرهنگی نیز بسیار فعال حرکت کرده و با برگزاری کلاس‌های شرح نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن در ماه رمضان برای همه اقشار ساکن در آبادان و روستاهای همجوار فعالانه در راه اقدامات فرهنگی حرکت داشتند.

وی افزود: با ارتباط دو طرفه، متقابل و مستمر با فرهنگیان و اعضای اداره آموزش و پرورش وقت فعالیت‌های این اداره را در بحث تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان شهرستان آبادان دنبال می‌کردند.

دبیر چهارمین ستاد سالگرد مرحوم آیت‌الله جمی در خصوص فعالیت‌های مذهبی آن مرحوم عنوان کرد: آیت‌الله جمی در روزهای محرم مسائل مذهبی را پیگیری کرده و هم پیمان با دیگر شهروندان آبادانی در دسته‌ها و گروه‌های عزاداری حضور پیدا کرده و ارادت خود را به خاندان اهل‌بیت (ع) نشان می‌دادند.

وی با اشاره به دیگر ابعاد شخصیتی آیت‌الله جمی ادامه داد: وی نماد یک مرد موحد بود که در تمام خطبه‌ها و سخنرانی‌های خود شهروندان و جوانان را به مبانی توحیدی و پیروی از اصول و فروع اسلام و هم گام شدن با دستورات امام راحل فرا می‌خواند.

طباطبایی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص بیان یک خاطره از آن بزرگوار گفت: زمانی که خبر شهادت برادر بزرگوار آیت‌الله جمی را به ایشان اطلاع دادند در نهایت صبر و صلابت احساسات عمیق خود را کنترل کرده و با نهایت آرامش با این خبر برخورد کردند.

وی در پایان گفت: درس‌های فراوان از پایداری، استقامت، رشادت، بزرگی، تدین، مردمداری، ذکاوت و رهبری ایشان همچنان در یاد دوستداران و دیگر شهروندان آبادانی باقی مانده است.

انتهای‌پیام/72002/م20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول