اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام فضلی‌نژاد مطرح کرد

دهه 70 ‌اوج تاخت و تاز سران فتنه در حوزه فرهنگ‌

خبرگزاری فارس: پژوهشگر مؤسسه کیهان گفت: دهه 70 با موج عظیمی از جذب و هضم سران فتنه توسط نیروهای خارج از کشور بودیم و در واقع دهه 70 صحنه تاخت و تاز سران فتنه در حوزه فرهنگ تلقی می‌شود.

دهه 70 ‌اوج تاخت و تاز سران فتنه در حوزه فرهنگ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیام فضلی‌نژاد عصر امروز در سلسله همایش‌های بصیرت عاشورایی، امت ولایی در محل سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی مشهد اظهار داشت: حضور و فعالیت فتنه‌‌گران در مقابل نظام اسلامی ریشه در نخستین گام‌های جاسوسی از مسیر دومارانیش رئیس سرویس جاسوسی فرانسه در زمان تبعید امام راحل (ره) به نوفل لوشاتو دارد.

وی افزود: پس از پیروزی رونالد ریگان در انتخابات فرانسه دومارانیش در طی نشست‌های مکرر با وی در سال 59 با توصیف امام (ره) با عنوان سرباز خدا و روح ایران مبارزه به وسیله تجهیزات را امری بیهوده دانسته و جنگ با امام خمینی و انقلاب اسلامی جنگ با عقیده و کلام توصیف می‌کرد.

فضلی‌نژاد با بیان اینکه ابتدای دهه شصت آغاز عملیات آکادمیک جاسوسی به ایران از سوی دول غرب بوده، خاطرنشان کرد: تئوری‌های ریگان و دومارانیش در قالب مبارزه با عقاید نظام اسلامی در بخش فرهنگی جنبه عملی به خود گرفت و بروز و ظهور نهضت ترجمه، روشنفکران و فعالان فرهنگی در آن دوران خط تأییدی بر این مدعا است.

وی تصریح کرد:‌ حدفاصل سال‌های 57 تا 63 اوج به صحنه آمدن نویسندگان، مترجمان، شاعران و فعالان فرهنگی بازمانده از عصر پهلوی و کسانی چون عزت‌الله فولادوند مترجم افکار صهیونیستی در این دوره زمانی به شکل پررنگ در قالب بنگاه‌ انتشارات کتاب فعالیت می‌کرده است.

این پژوهشگر مؤسسه کیهان با اشاره به اینکه پشه مالاریا رمز عملیات سرویس‌های جاسوسی لیبرال سرمایه‌داری از ابتدا تاکنون بوده، گفت: این پشه‌های مالاریا پس از انقلاب و در اوج فعالیت خود در دهه 70 در سه گروه قاچاقچیان مواد مخدر، روشنفکران و مترجمان آغاز به پاشیدن بذر تئوری‌های لیبرال سرمایه‌داری در ایران کردند.

فضلی‌نژاد جامعه علوم انسانی دانشگاهی را بستری مناسب برای رشد و تغذیه تفکرات لیبرال و فتنه در فضای داخلی ایران دانست و افزود: پس از اینکه روشنفکران، مترجمان و جامعه ادبی جایگاه خود را تثبیت کردند از همان ابتدا تفکرات و اندیشه‌های غرب و سرمایه‌داری را با عنوان مرجع علمی در محافل آکادمیک و دانشگاهها به دانشجویان ارائه می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در حوزه علوم سیاسی در اوایل دهه 60 دکتر کریم سروش با انتشار مقاله قبض و بسط تئوری شریعت پلورالیسم دینی مبتنی بر فارغ بودن دین از امر قدسی و ناظر بر امر عرفی تلاش برای آسیب وارد شدن بر پیکره فرهنگ دینی کرد.

این پژوهشگر مؤسسه کیهان تأکید کرد: بنیانگذاران تئوری ناظر بر رفروم و اصلاح دینی با آغاز فعالیت کسانی چون اکبر گنجی و مصطفی رخ‌صفت شکل گرفت که با حضور خود در مؤسسات فرهنگی و نشر کتاب با عنوان نماد فلاسفه سرمایه‌داری مدرن سعی در مبارزه با شرایع دینی داشتند.

فضلی‌نژاد اذعان کرد: حرکت مبارزان در مقابل نظام اسلامی از مسیر عقیده و کلام و فرهنگ با حرکتی آرام و خزنده و به دور از مجادلات سیاسی صورت می‌گیرد آنچنان که متن فعالیت فتنه‌گران در پایه علوم سیاسی دانشگاه تهران در دهه 70 امری واضح و قابل بررسی است.

وی با تکیه بر سخن امام راحل مبتنی بر اینکه مترجمان و نویسندگان در برابر غرب سجده نکنند، گفت: امام راحل (ره) که خود دانا بر شرایط بود بارها تأکید بر این داشت که روشنفکران را آزاد گذاشتیم و آنان جامعه را به فحشا کشاندند و با قلم مسموم خود طرح کاذبی از آزادی، دموکراسی و روشنفکری ترسیم کردند و با دست باز در فضای جامعه به توطئه پرداختند.

فضلی‌نژاد مطبوعات را یک از ارکان فرهنگ و نظام اسلامی دانست و یادآور شد: جریان اصلاح دینی که بعدها به عنوان اصلاح‌طلب معرفی شد در حوزه ورود و دخالت در مکتب دینی کار را به جایی رساند که سرآمدان آنها چون مصطفی ملکیان خاتمیت رسول اکرم (ص) و عبدالکریم سروش شاعرانگی را به پیامبر نسبت می‌دادند.

وی با تأکید براینکه دهه 70 عرصه تاخت و تاز سران فتنه در نظام اسلامی بود، تصریح کرد: دهه 70 شاهد حوادث بزرگ و ناخوشایندی در حوزه فرهنگ و ادبیات جامعه بودیم و در واقع می‌توان گفت که دهه هفتاد صحنه بروز و ظهور کسانی بود که در قالب فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در مخالفت با عقاید و شعار نظام اسلامی ضربه بر پیکره انقلاب وارد می‌کردند.

این پژوهشگر مؤسسه کیهان عنوان کرد: روزنامه آیندگان، رستاخیز و نشریه کیهان فرهنگی در آن زمان چکیده‌ای از بازماندگان قدرتمند عصر پهلوی در مسیر مبارزه فرهنگی در دهه 70 تلقی می‌شوند.

فضلی‌نژاد از فعالیت آنان در عرصه شعر، سینما و کتاب یاد کرد و گفت: اسطوره‌سازی از چهره‌های ادبی قبل از انقلاب، ترویج کتاب‌های پوچ با محتوای غرب‌گرایی و سرمایه‌داری و حضور آنان در سینما و مطبوعات سبب شد تا در عرصه فرهنگی و ادبی ضربه‌هایی وارد کنند و در واقع سبک زندگی غربی و سرمایه‌داری را جایگزین سبک زندگی ایرانی اسلامی کنند.

این پژوهشگر مؤسسه کیهان با تأکید بر پیروی از منویات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با تشریح سبک زندگی ایرانی اسلامی در سفر اخیر خود به خراسان شمالی در برابر این مبارزه خواستار فعالیت همه مردم و بخش‌های مرتبط در زمینه تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی و نابودی زندگی غربی و اسلام آمریکایی شد.

انتهای پیام/6001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول