اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیته برون‌سپاری خدمات شهرداری انجام پذیرفت

بررسی برون‌سپاری خدمات آرامستان شهرداری گرگان

خبرگزاری فارس: کمیته برون‌سپاری خدمات شهرداری گرگان در نشستی تخصصی واگذاری آرامستان به بخش خصوصی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بررسی برون‌سپاری خدمات آرامستان شهرداری گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، معاون اداری مالی شهرداری گرگان صبح امروز در این نشست گفت: در راستای برنامه گرگان 1404 و پیرو تشکیل کمیته‌ برون‌سپاری خدمات در شهرداری چگونگی واگذاری آرامستان به بخش خصوصی در نشستی تخصصی با حضور مسئولان مربوطه و اعضا به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

هادی نادری با بیان اینکه از جمله اقدامات بخش خصوصی در این زمینه انجام تغسیل، تکفین و حمل و نقل متوفیان است، اظهار داشت: هدف از واگذاری خدمات آرامستان به بخش خصوصی اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی و سهولت ارائه خدمات به شهروندان و بالطبع جلب رضایتمندی بیشتر آنان است.

رئیس کمیته برون‌سپاری خدمات شهرداری گرگان ادامه داد: سرلوحه و اولویت اقدام در واگذاری خدمات به بخش خصوصی حفظ و حمایت از نیروی انسانی موجود است.

نادری ابراز داشت: بند 13 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، مدیریت آرامستان‌های شهر را بر عهده شهرداری گذاشته است.

* رسیدگی به امورات 100 متوفی در آرامستان شهرداری گرگان

آرامستان شهرداری گرگان به طور میانگین در ماه رسیدگی به اموراتی از جمله تغسیل، تدفین و حمل و نقل 100 متوفی را بر عهده دارد.

* شهرداری گرگان هیچ‌گونه وجهی بابت فروش قبر دریافت نمی‌کند

معاون اداری مالی شهرداری  گرگان تاکید کرد: شهرداری گرگان با وجود مرسومات شهرداری‌های دیگر کشور، هیچ‌گونه وجهی بابت فروش قبر دریافت نمی‌کند و تنها وجهی که بابت خدمات از شهروندان اخذ می‌شود بابت خرید صابون، کافور و دیگر ملزومات تغسیل اموات به مبلغ 500 هزار ریال است.

گفتنی است در راستای برنامه گرگان 1404، کمیته برون‌سپاری خدمات در شهرداری گرگان تشکیل شد.

معاون اداری مالی شهرداری، مدیر امور مالی و اداری، مدیر برنامه‌ریزی، مشاوران اقتصادی شهردار، شهرداران مناطق و دو عضو شورای اسلامی شهر اعضای کمیته برون‌سپاری را تشکیل می‌دهند.

معاونان شهردار نیز به تناسب موضوعات قابل طرح در این کمیته و در جلسات تصمیم‌گیری‌ها حضور خواهند داشت.

رئیس این کمیته بر عهده معاون اداری مالی شهرداری است و دبیر آن را نیز مدیر برنامه‌ریزی عهده‌دار خواهد بود.

اعضای این کمیته برای استفاده از تجربیات دیگر شهرها در این زمینه با بازدید از شهرداری مشهد که در این بخش موفق عمل کرده بود با الگوبرداری و بومی‌سازی اقدامات شهرداری مشهد، کار اجرایی خود را آغاز کردند.

شهرداری گرگان با توجه به اهمیت این مقوله، در روزهای 27 و 28 اردیبهشت‎ماه به مدت دو روز نخستین همایش برون‌سپاری شهرداری‎ها در مؤسسه میرداماد گرگان برگزار کرد.

این همایش با حضور مدیران و کارشناسان شهرداری‎های بالای 100 هزار جمعیت به میزبانی شهرداری گرگان و با همکاری سازمان شهرداری‎ها و دفتر شهری استانداری گلستان برگزار ‎شد.

همایش ملی برون‎سپاری شهرداری‎ها به صورت ورک‎شاپ و کارگاهی برای تبادل‎نظر در بحث برون‎سپاری انجام ‎شد و این همایش در قالب چهار کارگاه اداری و مالی، شهرسازی، فنی، عمران و ترافیک، خدمات شهری و فضای سبز انجام گرفت.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول