اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار فارس:

مجموعه‌ای متشکل، مطالبات رهبری را پیگیری کند

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار فارس در امور عشایر گفت: مجموعه‌ای متشکل از مقامات دولتی و مردم برای پیگیری، اجرا و عملیاتی شدن مطالبات مقام معظم رهبری تشکیل شود.

مجموعه‌ای متشکل، مطالبات رهبری را پیگیری کند

امین‌الله قربانی کشکولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این مجموعه می‌تواند با هر عنوانی حتی در قالب یکی از نهادها و ارگان‌هایی که اکنون وجود دارد به طور خاص منویات مقام معظم رهبری را دنبال کند.

قربانی افزود: این مجموعه می‌تواند در قالب بخشی از سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین با حضور متولیان دولتی شکل گیرد که البته نباید مشغله افراد مانع اهداف این مجموعه متعالی شود.

وی ادامه داد: در صورت محقق نشدن یک مجموعه متشکل حداقل جا دارد که یک اتاق فکر در هر استان تشکیل شود و با تحقیق و بررسی، موارد را مشخص و به استراتژی و راهبرد تبدیل کند و در مرحله بعد با مشخص کردن حوزه عملیات که نشان‌دهنده مسئولیت هر دستگاه و نهاد است این موارد را در حوزه اجرا پیگیری کند.

قربانی خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری چنین نهادی فرهنگ بهره‌برداری از نظرات مقام معظم رهبری در جامعه نهادینه می‌شود.

وی گفت: در نخستین حکومت شیعی جهان، 10 سال رهبری حضرت امام خمینی را پشت سر گذاشتیم و اکنون نیز 23 سال از نعمت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای بهره‌مند هستیم.

قربانی بیان کرد: موضوعی که قابلیت بررسی دارد این است که نظام جمهوری اسلامی ایران چگونه مدیریت شده که با وجود توطئه‌ها، فشارها و تهدیدهای داخلی و خارجی، نه تنها از بین نرفت بلکه روز به روز قوی‌تر شد.

این مدرس دانشگاه گفت: تنها مانع سلطه ابرقدرت‌های جهانی افکار جمهوری اسلامی است که در سطح دنیا گسترده شده و ضریب نفوذ آن نسبت به افکار دیگر از لحاظ جغرافیایی گسترده‌تر و عمر آن نیز بیشتر بوده است.

به گفته قربانی، باید بررسی شود که مقام معظم رهبری چگونه این کشور را اداره کردند که این موفقیت‌ها به دست آمده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ایشان به عنوان رهبر، مغز متفکر و تئوریسین انقلاب یک مهندسی مدیریتی دارند که بسیار کارشناسانه و عالمانه است.

قربانی اضافه کرد: مقام رهبری تمام موارد را کارشناسانه و آینده‌نگرانه و با درایت به سوی اهداف نظام به پیش می‌برند.

مشاور استاندار فارس در امور عشایر افزود: فارغ از نگاه ولایی و اعتقادی اگر موضع‌ها و سخنان رهبری را بررسی کنیم متوجه می‌شویم ایشان مطالب پخته و پیش‌بینی‌های خوب و محقی داشته‌اند‌ و موضع‌گیری‌هایشان بسیار کارشناسانه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب افرادی بوده‌اند که در مواردی خوب عمل کرده و در موارد دیگر به دلیل غلبه احساسات یا تعصبات و ... چندان موضع‌گیری مناسبی نداشته‌اند.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: تمام نظرات مقام معظم رهبری در بحث مدیریتی کارشناسی شده، مطابق با نیاز جامعه و به روز بوده که اگر بر اساس آن عمل شده نتایج بسیار درخشانی داشته است.

وی بیان کرد: شعارهایی که مقام معظم رهبری انتخاب می‌کنند تنها برای همان سال نیست بلکه باید بر روی آن کار شده برنامه‌مند و در نهایت نهادینه شود.

قربانی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف جامعه صحبت کرده‌اند، درباره مدیریت، ارزش‌ها و باورها، عدالت، پیشرفت، تهدیدات، علم و دانش و هر موضوعی که نیاز کشور بوده توسط ایشان مطرح و راهکار آن نیز بیان شده است.

مشاور استاندار فارس در امور عشایر خاطرنشان کرد: اگر یک مجموعه با هر عنوان برای پیگیری مطالبات و خواسته‌های رهبری شکل گیرد بسیار ارزشمند است که بتواند این موضوعات را دسته‌بندی و راهکارها را مدون کند.

به گفته وی، اگر منشور مدیریت رهبری به صورت کتاب دانشگاهی تدریس شود نیز بسیار مناسب است و جا دارد منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری به عنوان الگوی مدیریتی مدون شود.

مشاور استاندار فارس در امور عشایر تصریح کرد: زمانی در برخی از کشورهای عربی هر سخن بی‌ارزش حاکمان به عنوان دستور پیگیری می‌شود و هیچ بحثی در مورد آن مطرح نمی‌شود، ما باید در مورد رفتار خود مراقب باشیم که گاه با ارزشمندترین نظرات کارشناسی‌ شده ولی امر خود چگونه رفتار کرده‌ایم.

وی همچنین اظهار داشت: موارد بسیاری در قالب بیانیه و سخنرانی در مورد نظریات مقام معظم رهبری بیان می‌شود اما جا دارد این منویات به عنوان بهترین نظریه‌پرداز این نظام پیشانی منشور شکل‌گیری تمدن اسلامی باشد.

قربانی در پایان بیان کرد: این نظام ایده‌های بزرگی دارد و برای رسیدن به آن لازم است همگی ما با یکدیگر متحد باشیم و در موارد مختلف گذشت کنیم، گاه مانند امیرالمومنین سکوت کنیم و گاه مردانه به میدان بیاییم و از خون خود بگذریم چرا که در نهایت افراد مهم نیستند اما بقای این نظام مهم است.

انتهای پیام/2448/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول