اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی ‌بوشهری:

رهبری و مراجع خط قرمز حوزه است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه مراجع عظام تقلید و بزرگان گفت: رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام،‌ انقلاب و خون شهدا خط قرمز ماست.

رهبری و مراجع خط قرمز حوزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی ‌بوشهری امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون آمار و بررسی حوزه‌های علمیه با اشاره به فلسفه تشکیل این معاونت و انتظارات از آن اظهار داشت: از اوایل شکل‌گیری مدیریت در حوزه به خاطر حساسیتی‌هایی که وجود داشت، دفتری با عنوان «آمار و بررسی» شکل گرفت که آیت‌الله راستی و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرخ فال پیگیر کار آن بودند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز حوزه با گذشته بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: گستردگی حوزه، تعداد طلاب، شرایط انقلاب، طمع دشمنان و جایگاه برجسته و تأثیرگذاری روحانیت این ضرورت را ایجاب ‌کرد که معاونت آمار و بررسی تشکیل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: دشمنان به حوزه بی‌تفاوت نیستند و این منبع فیاض عظیم که امیدهای فراوانی به آن بسته شده است از دید آنها پنهان نمی‌ماند، اما کور خوانده‌اند و هرگز نمی‌توانند در درون حوزه نفوذ کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان بیکار نیستند و مسایل حوزه را دنبال می‌کنند، گفت: لازم بود جایگاهی برای صیانت از حوزه، مرجعیت، اساتید و طلاب و همچنین زمینه‌ای برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان و دشمنان و عناصری که تناسب و صبغه‌ای با فضای اخلاقی و معنوی حوزه ندارند شکل بگیرد بنابراین معاونت آمار و بررسی تشکیل شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه حوزه‌ای که پایه‌گذار آن پیامبر اسلام(ص) و ائمه‌(ع) بودند رشد پیدا کرده و به دست ما رسیده باید حفظ شود، اظهار کرد: کسانی که در معاونت آمار و بررسی خدمت می‌کنند جایگاه مهمی دارند و نباید چیزی که تهدیدکننده حوزه باشد از دید آنان مخفی بماند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه مسئولیت معاونت آمار و بررسی فرابخشی است و تمام مجموعه‌های حوزه و روحانیت را در بر می‌گیرد، ابراز داشت: این معاونت با دلسوزی و شفقت طلبه‌ها را مورد حمایت خود قرار می‌دهد و از بروز تخلفاتی که ممکن است از سوی برخی رخ دهد، پیشگیری و جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه حفظ آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است تاکید کرد: جایگاه معاونت آمار و بررسی صیانت و دیده‌بانی است.

آیت‌الله حسینی‌ بوشهری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، انقلاب و خون شهدا خط قرمز ماست، خاطرنشان کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و حوزه نمی‌تواند نسبت به کسی که با نظام همراه نیست بی‌تفاوت باشد.

وی با تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری معاون سابق آمار و بررسی حوزه، اظهار داشت: در دوره جدید باید علاوه بر توجه به بحث آمار و بررسی در استان‌ها پذیرش حوزه با دقت بیشتری صورت گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: بنده علاقمند نبودم حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری از این مسئولیت جدا شوند اما از دفتر مقام معظم رهبری دعوت کردند که به آن جا منتقل شوند.

انتهای پیام/2258/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول