اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

سازمان‌های ضرر‌ده شهرداری منحل شود

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: شایسته است با بررسی هزینه در‌آمد سازمان‌های شهرداری سازمان‌های ضرر‌ده شهرداری منحل شده تا مجبور به پرداخت مالیات نباشیم.

سازمان‌های ضرر‌ده شهرداری منحل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی ظهر امروز در نشست مشورتی در خصوص انحلال سازمان‌های ضرر‌ده شهرداری اردبیل اظهار داشت: تعدادی از سازمان‌های شهرداری اردبیل همان سازمان‌های هزینه‌ای هستند که باید در انحلال آنها اقدام کرد تا مجبور نباشیم مالیات‌های سنگینی را به خاطر این شرکت‌ها پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان فضای سبز و موتوری و همچنین عمران از چنین شاخصه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: تا جایی که می‌توانیم با همراهی حسابرسی‌ها چنین سازمان‌هایی را ضرر‌ده نشان دهیم تا امور مالیاتی مجبور نباشد برای این شرکت‌ها عوارض سنگین مالیاتی در نظر بگیرد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: تبدیل شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری به غیر‌فعال کار درست و عقلانی نیست و بهتر است با ادغام و انحلال برخی سازمان‌های ضرر‌ده به مشکل پیش‌ آمده فرجامی خوش بخشید.

زنجانی گفت: سازمان‌هایی همچون عمران، ‌فضای سبز و پسماند و موتوری می‌توانند در معاونت‌های شهرداری و زیر نظر شهردار ادغام شده و فعالیت کنند که بهتر است در دفتر‌نویسی و حسابرسی آنها نیز دقت کنیم تا مبادا منابع در‌آمدی و هزینه‌ای آنها نمودی از پرداخت مالیات‌های سنگین و ارزش افزوده دهد.

این مسئول تاکید کرد: حتی ما می‌توانیم ساختمان و تجهیزات چنین ساختمان‌هایی را نیز در شهرداری ادغام کرده و به کار گیریم تا مشکلی متوجه آینده کاری آنها نشود.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: سازمان‌های شهرداری گاه به عنوان یک دولت مستقل عمل می‌کنند و از پایبندی به برخی تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات نظارتی شورای شهر طفره می‌روند که با این انحلال و ادغام می‌توانیم جلوی این مشکلات اساسی را بگیریم.

پرداخت ارزش افزوده ضرورت انکار‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: در سازمان‌های شهرداری و در حسابرسی‌های سالانه باید طوری حرکت کنیم تا در اظهارنامه‌های مالیاتی اقرار ما مبنی بر ضرر‌ده بودن آنها باشد تا از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شویم.

جواد قر‌آن‌نویس ضرورت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را یک حق مسلم از سوی شهرداری اعلام کرد و افزود: ما به تبع منابع در‌آمدی خود باید به مانند سایر اقشار ارزش افزوده خود را پرداخت کنیم.

دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه تصریح کرد: غیر‌فعال کردن سازمان‌های شهرداری قطعاً برای ما مشکل‌ساز خواهد بود و می‌تواند در آینده تبعات جبران‌ناپذیری را برای ما به همراه داشته باشد.

علیرضا دباغ عبداللهی ادامه داد: ما با انحلال سازمان ضرر‌ده شهرداری بیشتر موافق هستیم و می‌توانیم بعد از تهران دومین شهری باشیم که قادر به انحلال سازمان‌های شهرداری باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر فرزانه دبیر شورای شهر نیز در این جلسه اذعان داشت: گستردگی سازمان‌های شهرداری برای شورای شهر نیز مشکلات و دغدغه‌های متعددی را فراهم آورده است که می‌توانیم با انحلال و غیر‌فعال کردن آنها کارت تشکیلاتی منسجمی را از سوی شهرداری شاهد باشیم.

انتهای پیام/62001/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول