اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خبر داد

فراهم شدن امکان تحصیل طلاب ارومیه در پایه 8 حوزوی

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: امکان تحصیل طلاب مدارس علمیه ارومیه با راه‌اندازی پایه هشت تحصیلات حوزوی در این مقطع فراهم شد.

فراهم شدن امکان تحصیل طلاب ارومیه در پایه 8 حوزوی

حجت‌الاسلام محمد‌جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای ارتقای سطح تحصیلات حوزوی امسال امکان تحصیل طلاب مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه در پایه هشتم فراهم شده است.

وی تعداد افراد پذیرش شده در این پایه تحصیلی را در حال حاضر 15 نفر اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته نیز این مدرسه اقدام به پذیرش طلبه در پایه هفتم کرده بود.

قهرمانی تعداد طلاب در حال تحصیل در مراکز حوزوی استان را بیش از یک هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 250 نفر طلاب جدیدالورود هستند که در برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در سال جاری پذیرش شده‌اند.

وی ادامه داد: اولین شماره نشریه علمی و تخصصی «اشارت» مدارس علمیه استان با هدف انعکاس دستاوردهای علمی و پژوهشی طلاب و اساتید آبان ماه جاری منتشر شد.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر اغلب کتاب‌های کتابخانه مدرسه علمیه مرکز استان موقوفه علمای دینی است، افزود: در سطح استان هشت حوزه علمیه وجود دارد که تمام این حوزه‌ها مجهز به کتابخانه هستند که از لحاظ علمی و پژوهشی بسیار غنی است.

قهرمانی با اشاره به اینکه 40 درصد کتاب‌های کتابخانه حوزه علمیه ارومیه سنگی و سربی است، گفت: برای احداث کتابخانه مرکزی رایزنی‌های لازم با مسئولان انجام گرفته است اما با توجه به نبود مکان مناسب و بودجه کافی این مسئله هنوز در مرحله طرح باقی مانده است.

انتهای پیام/61013/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول