اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر ‌پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد

گسترش فرهنگ پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران شعار محوری هفته پژوهش سال جاری حوزه‌های علمیه خواهران را گسترش فرهنگ پژوهش ذکر کرد.

گسترش فرهنگ پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری با اشاره به نامگذاری ایام هفته پژوهش از 25 تا 30 آذر ماه اظهار داشت: 25 آذر به عنوان آرمان پژوهشگری، یکشنبه 26 آذر به عنوان اخلاق پژوهشگری، دوشنبه 27 آذر به عنوان آداب پژوهشگری، سه‌شنبه 28 آذر به عنوان محیط‌شناسی پژوهشگری، چهارشنبه 29 آذر به عنوان آزاداندیشی و پژوهش و پنجشنبه 30 آذر به عنوان هم‌افزایی پژوهشی نامگذاری شده است.

وی انتخاب عنوان گسترش فرهنگ پژوهش برای هفته پژوهش سال جاری حوزه‌های علمیه خواهران را در راستای تحقق شعار محوری هر طلبه یک پژوهشگر توصیف کرد و اظهار داشت: مسئولان و معاونان واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در راستای شعار محوری هفته پژوهش و نامگذاری ایام، برنامه‌های متنوعی را به منظور پیمودن گامی دیگر در دستیابی به شعار هر طلبه یک پژوهشگر اجرا می‌کنند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: برای ایجاد فضای مناسب برای پژوهش و نهادینه کردن آن در محیط‌های علمی‌ آموزشی، لازم است نسبت به بسط و گسترش فرهنگ پژوهش در مدارس، اهتمام جدی صورت پذیرد تا امر پژوهش به مانند حضور در کلاس و درس خواندن به یک باور و یک عادت برای طلاب تبدیل شود.

وی اضافه کرد: همانگونه که طلبه خود را در ارتباط با درس، کتاب، کلاس و استاد، ملزم به رعایت اصول، ضوابط، اخلاق، آداب و رفتار خاصی می‌بیند در پژوهش هم باید خود را به رعایت اخلاق و آداب و سایر الزامات پژوهشگری ملزم ببیند و باور پیدا کند که بدون رعایت این امور نخواهد توانست به عنوان یک پژوهشگر موفق و تأثیرگذار در جامعه، به ویژه در جوامع علمی حضور پیدا کند.

انتهای پیام/2258/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول