اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی خبر داد

اسامی ائمه بیشترین نام انتخابی فرزندان در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: مردم آذربایجان غربی در انتخاب نام ائمه اطهار (ع) برای فرزندان خود پیشگام بوده و به چنین اسامی گرایش زیادی دارند.

اسامی ائمه بیشترین نام انتخابی فرزندان در آذربایجان‌غربی

محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اقشار مختلف مردم در این استان نسبت به انتخاب نام ائمه معصوم (ع) و شخصیت‌های برجسته در دین مبین اسلام علاقه‌مند هستند به طوری که چنین اسامی در این استان از فراوانی بیشتری برخوردار است که باید به این موضوع افتخار کرد.

وی نام رسول اکرم (ص)، بانو فاطمه زهرا (س)، القاب بانو فاطمه زهرا (س)، اسراء، علی، امیرحسین، مهدی، ابوالفضل، امیر علی و امیر محمد را از جمله نام‌هایی با بیشترین فراوانی برشمرد و افزود: این مسئله نشان دهنده ارادت و عشق خالصانه مردم استان به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

این مسئول با بیان اینکه از نبی اکرم (ص) مبنی بر لزوم انتخاب نام نیکو برای فرزندان حدیث وجود دارد، اضافه کرد: در فرهنگ مردم کشور ما از جمله این استان مسائل دینی از ریشه‌های محکم برخوردار است به طوری که والدین برای عملی کردن این قبیل توصیه‌ها مبادرت می‌کنند.

جوان ادامه داد: برای اینکه از ورود فرهنگ بیگانه به کشورمان و ریشه دواندن آن در عرف سرزمینمان جلوگیری به عمل آوریم نسبت به تدوین مهندسی فرهنگ نام‌گزینی اهتمام شده است به طوری که طبق این منشور انتخاب اسامی اصیل ایرانی اعم از کرد، ترک، فارس و ویژه اقلیت‌های مذهبی بلامانع است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به وجود فرهنگ نام‌گزینی در پرتال اداره‌های تابعه ثبت احوال آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: والدین برای اینکه نام مناسب، مطابق با علاقه و ذائقه خود برای فرزندانشان انتخاب کنند می‌توانند به پرتال این اداره مراجعه کنند.

وی اذعان داشت: چنانچه والدین به انتخاب نامی علاقه‌مند شوند ولی این نام در فرهنگ موجود نباشد بلافاصله کمیته‌ای متشکل از مدیرکل اداره، معاون حقوقی سجلی، کارشناس مطلع و دو نفر استاد دانشگاه تشکیل می‌شود تا این اسم را مورد بررسی قرار داده و حداکثر در طول 15 روز نتیجه را اعلام کنند تا شناسنامه صادر شود.

جوان در پایان متذکر شد: در گذشته عده‌ای اسامی انتخاب می‌کردند که شایسته فرهنگ و جامعه ما نبوده و معنای نامناسبی از این اسامی به اذهان متبادر می‌شد بر این اساس مهندسی فرهنگ نام‌گزینی تدوین شد.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول