اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان:

سوانح ترافیکی مانعی جدی در مسیر توسعه کشورها است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان گفت: سوانح ترافیکی نه تنها منجر به رنج‎های عظیم برای بازماندگان اینگونه حوادث است بلکه به مانعی جدی در مسیر توسعه کشورها تبدیل شده است.

سوانح ترافیکی مانعی جدی در مسیر توسعه کشورها است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی میقانی امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: برخوردهای ترافیکی قابل پیشگیری است به شرطی که رعایت قوانین و مقررات جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: با وجود تشدید بحران ایمنی جاده‎ای در جهان، سرمایه‎گذاری‎های صورت گرفته برای تحقیق و توسعه هنوز متناسب با ابعاد فاجعه نیست.

"چشم‎انداز صفر" تصویری از یک جامعه مطلوب در آینده است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان یادآور شد: پیش‎بینی می‎شود در سال 2020 تصادفات ترافیکی پس از نارسایی‎های قلبی و افسردگی‎های مزمن به سومین عامل مرگ و میر در جهان تبدیل شود.

میقانی خاطرنشان کرد: پذیرش اینکه شخصی در یک حادثه رانندگی به سادگی کشته و یا معلول شود امروزه با موانع جدی روبروست از این رو پارلمان سوئد در سال 1997 طرحی به عنوان "چشم‎انداز صفر" به تصویب رساند.

وی با بیان اینکه "چشم‎انداز صفر" تصویری از یک جامعه مطلوب در آینده است متذکر شد: بر اساس این چشم‌انداز، جامعه‌ای که در آن هیچ کس به علت تصادفات ترافیکی کشته نمی‎شود و به شکل جدی آسیب نمی‎بیند و ما دیگر نمی‎توانیم این واقعیت را بپذیریم که انسان‎ها به خاطر یک اشتباه کوچک به وسیله مرگ یا یک رنج مادام‎العمر مجازات شوند.

پیشگیری مطلق تصادفات امکان‎پذیر نیست/ مخاطرات با رعایت قوانین کاهش می‎یابد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان با تاکید بر اینکه پیشگیری مطلق از تصادفات امکان‎پذیر نیست متذکر شد: تعدیل پیامدهای ناشی از تصادفات از طریق ایمن‎سازی عوامل دخیل نظیر جاده‎ها، وسایل نقلیه به خصوص اصلاح رفتارهای ترافیکی و آموزش‎های مستمر امری شدنی است که می‎توانیم مخاطرات موجود را با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کاهش دهیم.

میقانی ابراز داشت: ایمنی جاده‎ای از طریق تلاش‎های سنجیده افراد و بخش‎های متعددی از جامعه شامل بخش‎های دولتی و غیردولتی امکان‎پذیر است و هر یک از ما در این زمینه نقشی داریم که باید ایفا کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: دستگاه‎های دولتی، سازمان‎های آموزشی، شرکت‎های بیمه، سازندگان وسایل نقلیه، رسانه‎ها، خانواده‎ها، عابران و رانندگان هر یک سهمی در کاهش سوانح رانندگی دارند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول