اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای چندمین بار اعلام شد

رونمایی از نقشه آنلاین ترافیکی شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز برای چندمین بار از راه‌اندازی نقشه آنلاین ترافیکی شیراز و رونمایی از آن خبر داد.

رونمایی از نقشه آنلاین ترافیکی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی مصلی نژاد بعد از ظهر امروز در آستانه روز حمل و نقل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با طراحی و اجرای نقشه آنلاین ترافیکی شیراز، شهروندان می‌توانند به‌صورت زنده از وضعیت ترافیک نقاط مختلف به ویژه مسیرهای پرتردد، آگاه شوند.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش بار ترافیک و در نتیجه آگاه‌سازی شهروندان از وضعیت ترافیکی شهر شیراز است.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز ابراز داشت: با اجرای نقشه آنلاین ترافیکی شیراز، به صورت لحظه‌ای وضعیت ترافیک شهر شیراز از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و سایر سیستم‌های هوشمند نصب شده در تقاطع‌ها و معابر، در مرکز کنترل ترافیک برداشت و با رنگ‌های مختلف بر روی نقشه شهر شیراز قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: وضعیت ترافیک هر خیابان با چهار رنگ قرمز، نارنجی، زرد و سبز که به ترتیب نشانگر ترافیک سنگین، سنگین در حال حرکت، اختلال در حرکت و روان بر روی نقشه شهر شیراز قرار می‌گیرد که شهروندان می‌توانند با بررسی نقشه، مسیر خود را انتخاب کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سامانه نقشه آنلاین ترافیک شهر شیراز روزانه از ساعت شش صبح تا 10 شب به صورت آنلاین قابل مشاهده است، ابراز داشت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان حمل و نقل و ترافیک به نشانی www.eshiraz.ir/traffic نقشه آنلاین و اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده است که شهروندان از طریق تلفن همراه یا رایانه، نیز می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی map.shiraztraffic.ir به طور مستقیم به نقشه آنلاین ترافیک دسترسی داشته باشند.

مصلی نژاد در ادامه با اشاره به نرخ ارزان پارکینگ‌های سطح شهر شیراز بیان کرد: پایین‌ترین نرخ پارکینگ در شهر شیراز است و همین امر باعث شده تا شاهد پارک طولانی خودروها در پارکینگ‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه در نرخ‌گذاری برای پارکینگ‌ها باید تجدیدنظر شود، گفت: به دلیل پایین بودن نرخ پارکینگ در شیراز پارکینگ‌های مکانیزه در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند زیرا نمی‌توانند هزینه خود را تامین کنند.

این مسئول اضافه کرد: نرخ پارکینگ‌ها باید به جایگاه واقعی برسد تا مردم از سفرهای غیرضروری شهری پرهیز کنند.

وی افزود: طولانی شدن پارک خودرو در پارکینگ‌ها باعث شده افرادی که به‌واقع به جای پارک نیاز دارند با مشکل مواجه شوند.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تابلونویسی کف خیابان‌ها ابراز داشت: تاثیر تبلیغات کف‌نویسی و افقی بسیار بیشتر از تبلیغات عمودی بوده که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهرک‌های اقماری تابلوهای راهنمای مسیر نصب می‌شود، گفت: تمام تقاطع‌های شهر شیراز نیز تا پایان سال به تابلوی راهنمای مسیر مجهز می‌شوند.

مصلی نژاد همچنین با اشاره به راه‌اندازی خطوط ویژه «بی آر تی» در دو مسیر بیان کرد: حدفاصل پایانه استقلال تا میدان احسان و شهرک گلستان تا معالی آباد خط «بی آر تی» راه‌اندازی می‌شود که در این راستا مشاور انتخاب شده و امیدواریم تا پنج ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: پنج خط ویژه دیگر نیز در دستور کار است که در شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شده و منتظر مجوز توسط شورای ترافیک استان فارس هستیم.

این مسئول تصریح کرد: خط ویژه زند ـ نمازی، خیابان انقلاب، میدان بسیج ـ میدان امام حسین، بلوار هفت تنان ـ ولیعصر، سیبویه ـ پایانه استقلال و... مصوب شده و در حال پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به آموزش فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان بیان کرد: در هشت ماهه گذشته 43 هزار نفر از دانش‌آموزان در پارک مروارید و پارک ترافیک ایرانی آموزش فرهنگ ترافیک دیده‌اند.

مصلی نژاد همچنین از نصب 2 هزار 500 تابلو در هشت ماهه گذشته خبر داد و افزود: 5 هزار و 100 تابلوی فرسوده نیز در همین مدت از سطح شهر شیراز جمع‌آوری شده است.

احداث پارکینگ انقلاب، احداث 20 پارکینگ با ظرفیت 3 هزار و 100 جای پارک، احداث دو پل و پیگیری اجرای 29 پروژه از دیگر اقداماتی بودند که مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز در مورد آنها سخن گفت.

مصلی نژاد در پایان از احداث چهار پارکینگ مکانیزه در خیابان 9 دی خبر داد و ابراز داشت: این چهار پارکینگ مکانیره به منظور رفاه حال زائران حرم مطهر احمدبن موسی (ع) در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول