اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

فعالیت 70 واحد نساجی در گیلان/تولید پارچه ضد آب

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالیت 70 واحد نساجی به غیر از تولیدکنندگان پوشاک در این استان خبر داد.

فعالیت 70 واحد نساجی در گیلان/تولید پارچه ضد آب

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شامگاه یکشنبه در هفتمین دوره از بازدید اصحاب رسانه گیلان از واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی با هدف آشنایی اصحاب رسانه با وضعیت تولید در گیلان انجام می‌شود.

وی به کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی گیلان اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر واحدهای تولیدی استان به دلیل عدم وجود نقدینگی با مشکلاتی مواجه هستند، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

منتظری، استان گیلان را یکی از قطب‌های نساجی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: متقاضیان بسیاری به دلیل وجود آب و هوای مناسب خواستار ایجاد صنایع نساجی در استان هستند.

این مسئول از فعالیت 70 واحد نساجی به غیر از تولیدکنندگان پوشاک در گیلان خبر داد و تصریح کرد: ورود پارچه از دیگر کشورها یکی از مشکلات تولیدکنندگان در سال‌های گذشته بود و به صنایع نساجی آسیب بسیاری وارد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه وضعیت نساجی اکنون در کشور مطلوب است، افزود: صنایع نساجی کشور اکنون می‌توانند با محصولات دیگر کشورها رقابت کرده و پارچه‌های ایرانی به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

منتظری، خواستار مساعدت بیشتر دستگاه‌های دولتی در ماه‌های پایانی سال با واحدهای تولیدی گیلان شد و عنوان کرد: قطع برق و سوخت واحدهای تولیدی با توجه به شرایط دشوار اقتصادی، مناسب نیست.

وی به شرکت «ایران پوپلین» اشاره کرد و گفت: شرکت مذکور در سال‌های گذشته دارای مشکلاتی بود و اکنون یکی از واحدهای نساجی خوب در گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بدهی باقی‌مانده از گذشته شرکت پوپلین را آزاردهنده توصیف کرد و یادآور شد: سهامداران شرکت مذکور باید مساعدت بیشتری انجام دهند، چراکه ظرفیت افزایش تولید در شرکت «ایران پوپلین» وجود دارد.

منتظری محصولات شرکت «ایران پوپلین» را در بازار شناخته شده نامید و متذکر شد: صادرات محصولات شرکت مذکور به کشورهای همسایه و اروپایی صادر می‌شود.

*تولید پارچه ضد آب در گیلان

باقر لطیفی، مدیرعامل شرکت «ایران پوپلین» نیز در بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از واحدهای تولیدی گیلان بیان کرد: شرکت مذکور توان تولید روزانه 17 تن نخ در بخش ریسندگی، 50 هزار متر پارچه در بخش خام‌بافی و 50 هزار متر در بخش رنگرزی را دارد.

وی با اشاره به اینکه خط تولید ریسندگی، بافندگی و رنگرزی شرکت «ایران پوپلین» فعال است، افزود: روزانه بالغ بر 11 تن نخ در بخش ریسندگی، 33 هزار متر پارچه در بخش بافندگی و 33 هزار متر پارچه در بخش رنگرزی در شرکت مذکور تولید و روانه بازار می‌شود.

این مسئول، بازار داخلی را بیشترین مصرف‌کننده تولیدات کارخانه شرکت پوپلین عنوان کرد و گفت: پارچه‌های ملحفه‌ای شرکت مذکور در کشورهای اتریش، عراق و آلمان دارای بازار مناسبی هستند.

مدیرعامل شرکت ایران پوپلین، تولید پارچه‌های ضدآب را از جمله محصولات شرکت «ایران پوپلین» نامید و اضافه کرد: مواد اولیه شرکت مذکور از داخل کشور تأمین می‌شود.

لطیفی به بدهی گذشته شرکت «ایران پوپلین» اشاره کرد و یادآور شد: اداره اقتصاد و دارایی، تخفیف 7 میلیارد تومانی به شرکت مذکور داده است، ضمن اینکه تأمین اجتماعی 4 میلیارد تومان تخفیف به شرکت «ایران پوپلین» داده است.

مدیرعامل شرکت ایران پوپلین از بازنشستگی 220 نفر از سال 90 تاکنون در این شرکت خبر داد و اظهار کرد: تعداد 420 نفر اکنون در شرکت مذکور فعالیت می‌کنند و ماهانه 320 میلیون تومان حقوق به آنها پرداخت می‌شود.

وی افزایش نرخ برق و سوخت را از مشکلات شرکت «ایران پوپلین» برشمرد و خاطرنشان کرد: یک میلیارد و 100 میلیون تومان از سال 90 تاکنون بابت برق پرداخت شده است.

لطیفی در پایان خواستار مساعدت بیشتر اداره برق با شرکت «ایران پوپلین» شد و بیان کرد: قطع برق در روند تولید کارخانه اثرگذار است.

انتهای پیام/84001/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول