اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس مصوبات نخستین کارگروه ایمنی مساجد و اماکن مذهبی

مساجد جنوب تهران ایمن سازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: نخستین نشست کارگروه ایمنی مساجد و اماکن مذهبی جنوب تهران با محوریت ارتقای ایمنی مساجد جنوب تهران برگزار شد.

مساجد جنوب تهران ایمن سازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش نخستین نشست کارگروه ایمنی مساجد و اماکن مذهبی جنوب تهران، با تاکید بر هدف جامعه ایمن مبنی بر ارتقای سلامت شهروندان تشکیل و بر ارتقای ایمنی مساجد تاکید شد.

ایمن سازی مراکز مذهبی و مساجد به عنوان پایگاه اجتماعی و مرکز نشر دین از اولویت‌های ستاد ایمنی مساجد در اجرای برنامه‌های راهبردی است.

در این راستا و به منظور ایجاد آرامش فکری و تامین امنیت شهروندان در زمان‌های مختلف حضور در مساجد، ارائه راهکارها و تمهیدات لازم برای رفع هرگونه ناامنی در مساجد و افزایش ایمنی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

مسجد خانه خدا و مردمی‌ترین پایگاه بندگان صالح او می‌باشد که در طول قرن‌ها به عنوان مدرسه تزکیه و تعلیم انسان‌های خدا جو بوده و هست و ایمنی مساجد و اماکن مذهبی از اهداف و محورهای اصلی شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن شهر تهران است.  

با هدف ارتقای ایمنی شهروندان، بهبود استانداردسازی ایمنی و کاهش حوادث برای نمازگزاران، نخستین نشست کارگروه ایمنی مساجد و اماکن مذهبی با حضور مدیران ادارات اجتماعی و فرهنگی نواحی هشت‌گانه، دبیر جامعه ایمن منطقه، نماینده شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن در منطقه 15 و مسئول امور مساجد منطقه برگزار شد.

در این نشست مقرر شد، در هر یک از محلات بیست‌گانه منطقه، یک مسجد شاخص که از نظر ساختمانی و شهرسازی دارای ضوابط ایمنی است، به صورت پایلوت انتخاب شود و پس از کارشناسی لازم از سوی روسای ادارات اجتماعی و فرهنگی، فنی و ترافیک نواحی، کارشناسان ستاد بحران و دستگاه‌های مربوطه، فرم‌های مربوطه تکمیل و به کمیته فنی و مهندسی دبیرخانه جامعه ایمن ارسال شود تا طی مدت یک‌ماه، 20 مسجد در 20 محله منطقه ایمن سازی شوند.

انتهای پیام/2462/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول