اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌همت مدیریت شهری صورت گرفت

ساخت گلدسته‌های پنج مسجد جنوب تهران

خبرگزاری فارس: گلدسته‌های پنج مسجد جنوب تهران با هدف تقویت جلوه‌های فرهنگی ـ مذهبی ساخته شد.

ساخت گلدسته‌های پنج مسجد جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مساجد به عنوان مقدس‌ترین پایگاه دینی و مهم‌ترین سنگر اسلام همواره به عنوان دژ استواری در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام مقاومت کرده است.

در فرهنگ و حکومت اسلامی مسجد نقش محوری دارد، بنابراین رویکرد ‌مدیریت شهری نسبت به مساجد تقویت نگاه محوریت اجتماعی و قرار گرفتن در جایگاه کانون حرکت‌های اجتماعی است.

برترین و اصلی‌ترین محفل برای عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال در فرهنگ اسلام مسجد است.

مساجد در طول تاریخ علاوه بر کارکرد عبادی، ‌کارکردهای دیگری هم در زمینه‌های سیاسی، ‌اجتماعی، ‌فرهنگی و نظامی داشته است و تعیین جایگاه واقعی مساجد، موجب افزایش کارآیی آن و تقویت و تثبیت زیرساخت‌های فرهنگ اصیل اسلامی خواهد شد.

در این راستا عملیات احداث گلدسته‌های مساجد حضرت رقیه (س)‌ در محله کیانشهر جنوبی و انصار الحجت (ع) در محله طیب با 85 درصد پیشرفت فیزیکی، ‌امام حسن مجتبی (ع) در محله والفجر با 80 در پیشرفت فیزیکی و فاطمیه با 50 درصدپیشرفت فیزیکی در حال اجراست و برای احداث گلدسته‌های مسجد القرآن نیز تأمین اعتبار شده که در مرحله طراحی معماری و سازه است.

اقتضای مساجد به عنوان کانون جامعه اسلامی بر این است که معماری خاص خود را داشته باشند و در اجرای این پروژه‌ها با به کارگیری طرح‌ها و نقوش اسلامی ـ ایرانی علاوه بر زیباسازی بنای مساجد به عنوان مرکز فرهنگی ـ مذهبی، سعی شده مساجد بین دیگر بناهای شهری برجسته‌تر شود.

انتهای پیام/2462/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول