اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سواد‌آموزی آموزش و پروش استان کرمانشاه:

بیش از 91 درصد در کرمانشاه باسواد هستند

خبرگزاری فارس: معاون سواد‌آموزی آموزش و پروش استان کرمانشاه گفت: درصد باسوادی بین گروه سنی 10 تا 49 سال 91.66 درصد است.

بیش از 91 درصد در کرمانشاه باسواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یدالله جعفری در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان کرمانشاه اظهار داشت: نهضت سواد‌آموزی به فرمان امام‌خمینی(ره) در هفتم دی‌ماه سال 58 با هدف کوتاه مدت آموزش خواندن و نوشتن و حساب کردن و هدف بلند مدت قطع وابستگی فرهنگی تأسیس شد.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پروش استان کرمانشاه تصریح کرد: شرایط سواد آن روز جامعه تأسف‌بار بود.

وی با اشاره به درصد باسوادی افزود: میانگین درصد باسوادی درگروه سنی 6 تا 10 سال کشور، 47.5 درصد و درصد باسوادی در استان 3.42 درصد است.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پروش استان کرمانشاه گفت: درصد باسوادی در بین گروه 10 تا 49 سال، 48.8 درصد در کشور و در استان 42.1 درصد است.

وی درصد باسوادی بین گروه سنی 10 تا 29 سال در کشور را 59.8 درصد و در استان 53 درصد عنوان کرد.

جعفری اختلاف باسوادی بین زنان و مردان در استان را بیش از 24 درصد و اختلاف باسوادی بین شهر و روستا را بیش از 31 درصد عنوان کرد و گفت: به یمن انقلاب، فرمان تاریخی حضرت امام‌خمینی(ره) براساس سرشماری سال 85 اختلاف و کاهش باسوادی بین زنان و مردان به حدود 10 درصد و اختلاف باسوادی بین شهر و روستا به حدود 10 درصد در استان را نشان می‌دهد و برای این کاهش اختلاف در سال 90 منتظر نتیجه سرشماری نفوس و مسکن در این راستا هستیم.

وی درصد باسوادی بین گروه سنی 10 تا 49 سال را 91.66 درصد دانست و گفت: این عدد نشان از رشد چشم‌گیر باسوادی در این گروه سنی است که از اهداف برنامه پنجم توسعه است.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پروش استان کرمانشاه گفت: رسیدن به 100 درصد باسوادی از اهداف برنامه پنجم توسعه است که دولت هم برای رسیدن به این مهم‌، همه دستگاه‌ها را مکلف به همکاری با نهضت سوادآموزی کرده است.

وی در ادامه با بیان این‌که در سال 90، سواد‌آموزی با هدف بهره‌گیری از پتانسیل عظیم آموزش و پرورش ادغام و تغییرات اساسی در ساختار اداری و آموزشی سواد‌آموزی صورت گرفت، تصریح کرد: ساختار آموزشی در گذشته با عنوان‌های دوره مقدماتی، تکمیلی، پایانی و پنجم بزرگسال عمل می‌شد که در ساختار جدید به دوره سواد‌آموزی که معادل دوره مقدماتی و تکمیلی نظام گذشته و برابر کلاس اول‌، دوم و سوم ابتدایی نظام رسمی آموزش و پرورش است، تغییر پیدا کرده است.

جعفری دوره انتقال را برابر دوره پایانی و پنجم بزرگسال نظام قدیم و معادل دوره پایان ابتدایی در نظام 6-3-3 عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به دوره تحکیم، خاطرنشان کرد: این دوره در راستای جلوگیری از رجعت به بیسوادی کسانی است که به هر دلیل از ادامه تحصیل بازمانده و در دوره سواد‌آموزی‌، تکمیلی و پایانی یا کلاس سوم و چهارم ابتدایی را گذرانده‌اند.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پروش استان کرمانشاه هدف از دوره تحکیم را تثبیت آموخته‌ها دانست و گفت: دوره تحکیم در قالب 200 ساعت طراحی شده است.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول