اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و شهرسازی فردوس خبر داد

حدود 65 درصد راه‌های فردوس باید بهسازی شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و شهرسازی فردوس گفت: حدود 65 درصد راه‌های این شهرستان نیاز به بهسازی و روکش آسفالت دارد.

حدود 65 درصد راه‌های فردوس باید بهسازی شود

علی‌اکبر پیشاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: راه یکی از موضوع اصلی و بنیادی در جهان امروز و از جمله سرمایه‌های هر کشوری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر راه‌های فرعی و اصلی فردوس آسفالت هستند، ادامه داد: عمر آسفالت بعضی از راه‌های این شهرستان به بیش از 35 سال می‌رسد که با انجام عملیات نگهداری شامل لکه‌گیری، درزگیری، سیلکوت و یا روکش سطح رویه آسفالت حفظ و نگهداری می‌شود.

رئیس اداره راه‌ و شهرسازی فردوس به هزینه بالای عملیات حفظ و نگهداری راه‌ها اشاره کرد و افزود: برای اجرای روکش آسفالت در هر کیلومتر به 50 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

پیشاوری حوزه راه شهرستان فردوس را یک‌هزار و 75 کیلومتر شامل راه‌های آسفالته، شنی و خاکی اعلام کرد و یادآور شد: حدود 65 درصد راه‌های فردوس به بهسازی و روکش آسفالت نیاز دارد.

*راهداران امدادگران خستگی‌ناپذیر جاده‌ها

وی با تبریک هفته راهداری، راهداران را امدادگران خستگی‌ناپذیر جاده‌ها دانست و گفت: یک راهدار در بدترین شرایط جوی با ایثار و از خودگذشتگی به مسافران امدادرسانی می‌کند که این تلاش و فداکاری در خور تقدیر است.

رئیس اداره راه‌ و شهرسازی فردوس تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 30 نفر راهدار در حوزه راه‌های شهرستان فردوس مشغول به فعالیت هستند و در فصول مختلف سال به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

پیشاوری از استقرار سه راهدارخانه در حوزه راه‌های فردوس خبر داد و افزود: علاوه بر استقرار راهدارخانه سیار در پلیس راه شهرستان، راهدارخانه انارستانک نیز در محور فردوس به بجستان واقع شده که به طور شبانه‌روزی بیش از 80 دستگاه اتوبوس از این مسیر تردد می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت راهدارخانه چشمه ماهی در محور فردوس به گناباد یادآور شد: همه ساله از 20 آذر‌ماه تا 20 فروردین‌ماه اکیپ‌های زمستانه در راهدارخانه‌ها مستقر و به مسافران امدادرسانی می‌کنند.

رئیس اداره راه‌ و شهرسازی فردوس از رانندگان خواست تا علاوه بر رعایت حق و حقوق شهروندی، در مناطق برف‌گیر که جاده لغزنده است با احتیاط کامل رانندگی کنند و به تذکرات پلیس راهور که به طور شبانه‌روز در جاده‌ها گشت‌زنی می‌کند نیز توجه داشته باشند.

انتهای پیام/69007/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول