اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

توسعه بهداشت و درمان کشورهای OIC رشد صعودی دارد

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: کشورهای عضو OIC در ارتقای همکاری بهداشتی و درمانی رشد چشمگیر داشته و انتظار توسعه جهشی به واسطه گردشگری سلامت تا سال 2015 را دارم.

توسعه بهداشت و درمان کشورهای OIC رشد صعودی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ اکمال‌الدین احسان اغلو در افتتاحیه سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد طی پیامی اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس جای تقدیر و تشکر از بیمارستان فوق تخصصی مشهد و اتاق صنایع و معادن ایران به خاطر تلاش‌های مستمر در توسعه روابط کشورهای اسلامی و ارتقای سلامت دارد.

اهمیت دستاوردهای این کنفرانس و همچنین دستور‌العمل‌های آن سبب توسعه بهداشت و درمان و روابط کشورها در حوزه جغرافیایی کشورهای OIC می‌شود.

کشورهای اسلامی از نظر بهداشت و درمان و سلامت در سطوح مختلفی قرار دارند و در برخی کشورها توسعه خدمات بهداشتی را شاهدیم و در برخی دیگر بنا به دلایل محیطی و اقتصادی با رکود و ضعف آن مواجه هستیم.

کشورهای اسلامی مایل به سفر به کشورهای یکدیگر باشند و بر این مبنا زمینه‌ساز ارتقای همکاری در سطوح مختلف و به ویژه بهداشتی و درمانی شوند.

در کشورهای اسلامی از سال 2004 بخش تجارتی بهداشت و درمان از 14 درصد تا 18 درصد تا سال 2008 افزایش داشته است؛ در سال 2015 کشورهای عضو OIC این رقم را باید بنا به ظرفیت و قابلیت خود رشد چشمگیری دهند.

در حوزه توسعه گردشگری و سلامت باید به ایجاد استانداردهای مشترک بپردازیم و من با توجه به موضوع کنفرانس، بهداشت را فراتر از درمان و بیمار را فراتر از آسایش می‌دانم.

موضوعاتی چون توریسم بهداشت و درمان، نیازمند نگاهی جدی است و باید گردشگر درمانی به شدت مورد توجه قرار گیرد و همچنین در مقوله افزایش تجارت در این موضوع تلاش جدی توسط کشورهای اسلامی صورت گیرد.

نوع خدماتی که ارائه می‌دهیم باید قابل دسترس برای تمامی اقشار جامعه باشد و مهمتر از آن توریسم بهداشت از محورهای اصلی دستور کار کشورهای عضو OIC قرار گیرد.

توسعه سرمایه‌های انسانی در بخش همکاری میان OIC و خاورمیانه اهداف OIC را دنبال می‌کند و همچنین در این کنفرانس باید به توسعه اقتصادی نیز نگاه جدی داشته باشیم.

اهمیت حضور بخش خصوصی در توسعه خدمات بهداشت امری مهم بوده و در این راستا بخش‌های خصوصی با عنوان تصدی‌گر در ارتقای توسعه روابط میان کشورهای اسلامی و عضو OIC تلاش جدی داشته باشند.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول