اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان آبیک:

هیچ‌یک از مراکز بهداشتی و درمانی آبیک تعطیل نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: هیچ‌یک از مراکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان تعطیل نیست و همه از وجود پزشک بهره‌مند هستند.

هیچ‌یک از مراکز بهداشتی و درمانی آبیک تعطیل نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید برودتی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: گرچه با کمبود پزشک در شهرستان آبیک مواجه نیستیم، ولی با توجه به درخواست‌های مردمی و ارائه خدمات بهتر به مردم، افزایش پزشک عمومی در شهر خاکعلی و روستاهای کوندج و زیاران لازم است.

وی افزود: اگر پزشکی از وزارت بهداشت و درمان به شهرستان معرفی شود، یقینا قرارداد منعقد خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه در مراکز بهداشتی و درمانی پزشک عمومی موظف است، از هشت صبح تا 12 ظهر و از 13 تا 17 بعدازظهر در درمانگاه حضور داشته باشد، تصریح کرد: پس از ساعت 17 پزشک عمومی درمانگاه برای خدمات اورژانسی حضوری فعال دارد.

رئیس شبک بهداشت و درمان شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: خوشبختانه، در تمام مراکز بهداشتی و درمانی 285 قلم دارو موجود است و اکثر نیروهای داروخانه‌ها نیز بومی هستند و در روزهای تعطیل هم به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

برودتی اضافه کرد: از مسئولان فرمانداری شهرستان درخواست می‌شود که جمع‌آوری زباله‌ها از سوی شرکت نفت را پیگیری کنند، چراکه تاکنون اقدامی از سوی این شرکت صورت نگرفته است.

وی بر بازدید مشترک اداره‌های جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست، شهرداری و آب و فاضلاب شهری از برکه‌های تثبیت سطح شهرستان آبیک تأکید کرد و گفت: با تحقق این امر، مسئولان مربوط باید با ارائه راهکار عملی و منطقی موضوع مذکور را بررسی و نتیجه آن را به دبیرخانه شورای سلامت شهرستان ارسال کنند تا تصمیمات لازم اخذ شود.

این مسئول همچنین بر بازدید نمایندگان محیط زیست، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، بخشداری بخش بشاریات و شهرداری خاکعلی از مشکلات مردم در زمینه شرکت مگسال تأکید و افزود: وجود این شرکت به دلیل بوی نامطبوع گاوداری، نارضایتی مردم را به همراه داشته است، گرچه مسئولان محیط زیست اذعان می‌کنند، فاضلاب تصفیه این شرکت استاندارد و رضایت‌بخش است و از پساب فاضلاب برای آبیاری کشاورزان صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک بیان کرد: گرچه اشتغال‌زایی شرکت گاوداری مگسال از نقاط مثبت این شرکت محسوب می‌شود، ولی مسئولان بخش بشاریات نباید با قوه قهریه و برخورد قانونی بلکه باید با تعامل و تفاهم با مدیران شرکت، راهکار لازم برای رفع مشکلات ایجاد شده از سوی این شرکت را برای مردم بیاندیشند.

برودتی اذعان کرد: گرچه وجود افاغنه در شهرستان آبیک ممنوع است، ولی مادران باردار افاغنه از ترس به مراکز بهداشت مراجعه نمی‌کنند که ممکن است، برای آنان خطراتی به همراه داشته باشد، ولی شبکه بهداشت و درمان موظف است به عنوان یک وظیفه انسانی به آنان کمک کند و این در حالی است که مادران باردار افاغنه کارت اقامت ندارند و برای کنترل وضعیت خود و جنینشان دچار مشکل هستند.

وی از تشکیل آیین‌نامه شورای بخش‌های بشاریات و مرکزی و تشکیل شورای سلامت در شهر خاکعلی خبر داد و افزود: تمام برنامه‌ها و تصمیماتی که در شورای سلامت شهرستان آبیک گرفته می‌شود، در بخش‌های بشاریات و مرکزی و نیز شهر خاکعلی قابل تعمیم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با تعیین دهیاران از سوی بخشداران به عنوان رئیس شورای سلامت روستاها زنجیره اقدامات و اطلاعات شورای سلامت شهرستان آبیک به آنان ارسال می‌شود تا در سطح روستاها اجرایی کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک تصریح کرد: برای ارتقای سطح سلامت در شهرستان آبیک مطلوب است که مسئولان ادارات مختلف و اعضای شورای سلامت با همفکری و تعامل با شبکه بهداشت و درمان گام‌های مؤثری را بردارد تا شاهد کاهش مشکل در زمینه سلامت شهرستان باشیم.

انتهای پیام/77006/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول