اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

14 هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا پایان امسال 14 هزار واحد مسکن مهر در نقاط مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

14 هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری صبح امروز در جریان بازدید از واحدهای مسکونی مهر در اردبیل اظهار داشت: در تولید مسکن مهر سعی شده توانمندی‌ها، ظرفیت نظام‌ مهندسی و رتبه‌بندی‌های برقرار شده مد نظر قرار گیرد تا با کیفیتی مطلوبت‌تر ساخت و سازها انجام شده و نظارت کامل نیز بر آنها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 23 هزار واحد مسکن مهر به مرحله نازک‌کاری رسیده است، افزود: ما در هر جا با مشکلات فنی روبه‌رو بودیم با مهندسان ناظر و کارشناسان امر مشورت کرده و در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دادیم و اگر مهندسان نیز تخلفی را مرتکب شده‌اند آنها را برای رسیدگی پرونده‌ها به شورای انتظامی معرفی کردیم.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: سهمیه استان اردبیل از محل مسکن مهر حدود 38 هزار واحد است که ثبت‌نام‌ها به صورت کامل انجام یافته و برای این تعداد واحد پروانه صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به اجرای نازک‌کاری 23 هزار واحد و صدور پایان کار برای 10 هزار واحد مسکن مهر اشاره کرد و افزود: در 17 هزار واحد از این مسکن‌ها مردم ساکن هستند و حدود 12 هزار واحد نیز طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حیدری در ادامه اظهار داشت: صاحبان واحدهای مسکونی مهر از تسهیلات 20 تا 25 میلیون تومان با نرخ سود مناسب بهره‌مند می‌شوند که در این زمینه به نظر می‌رسد مشکلات و نارسایی‌های احتمالی نیز برطرف شده است.

وی با اعلام اینکه 770 هزار نفر جمعیت ساکن شهری در استان داریم افزود: این تعداد جمعیت در قالب 198 هزار خانوار در 181 هزار واحد مسکن سکونت دارند که بخش عظیمی از این واحدها مقاوم‌سازی شده و یا نوساز می‌باشند.

24 درصد واحدهای مسکونی شهری بی‌دوام هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در یک آمارگیری و کسب اطلاعات متوجه شدیم 24 درصد واحدهای مسکونی شهری اردبیل بی‌دوام هستند که در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صدد آن هستیم تا این واحدهای مسکونی به مرحله مقاوم‌سازی رسیده و دغدغه‌های مردم نیز کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارگیری‌ها 83 درصد واحدهای مسکونی شهری بادوام، 14 درصد کم‌دوام و تنها سه درصد بی‌دوام تشخیص داده شدند که از نظر شهری با رعایت اصول ایمنی و حفظ قوانین و مقررات ساختمانی می‌توان آنها را تکمیل کرده و به مرحله نوسازی رساند.

انتهای پیام/62001/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول