اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت توقف مسکن مهر بهارستان

رانت، مسکن بهارستان را تهدید می‌کند/ پیشنهاد 473 هزار تومانی برای مسکن مهر بهارستان

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان گفت: در صورتی که مدیران راه و شهرسازی سبب توقف مسکن مهر در بهارستان شوند، خطر ایجاد رانت مسکن بهارستان را تهدید خواهد کرد.

رانت، مسکن بهارستان را تهدید می‌کند/ پیشنهاد 473 هزار تومانی برای مسکن مهر بهارستان

احمد تولا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه ساخت و ساز مسکن مهر در استان اصفهان تاکنون در هیچ یک از پروژه‌ها دچار مشکلی نشده است، اظهار کرد: از جمله طرح‌های مسکن مهر که در استان مدتی است متوقف شده است و با مشکل روبه‌رو است، مسکن مهر در شهر جدید بهارستان است.

وی با بیان اینکه زمین‌های مسکن مهر بهارستان، با یک سال تأخیر به انبوه‌سازان واگذار شد، گفت: پس از تحویل زمین نیز، شهرداری با اعلام اینکه این زمین‌ها مشکل ماده 5 دارند مدتی در ساخت این طرح وقفه به وجود آمد که بعد از رفع این مشکل نیز، مشکل تجمیع اسناد حدود پنج ماه دیگر کار را به تعویق انداخت و در نهایت مسکن مهر بهارستان پس از 11 ماه و 18 روز توقف کار خود را آغاز کرد.

* صدور پروانه مسکن مهر بهارستان هم‌زمان با گرانی‌ها بود

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان تصریح کرد: زمان صدور پروانه‌های ساخت برای مسکن مهر بهارستان  همزمان با افزایش سرسام‌آور قیمت مصالح ساختمانی و افزایش نرخ دستمزد کارگر بود.

وی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو آهن‌آلات در زمان انعقاد قرارداد ساخت 900 تومان بود و این در حالی است که اکنون این کالا به کیلویی 2 هزار و 400 تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: اکنون با شرایطی که در قیمت‌گذاری این طرح به وجود آمده است ساخت این پروژه برای انبوه‌سازان استان توجیه اقتصادی ندارد.

تولا با بیان اینکه توقف طرح به سود انبوه‌سازان نیز نیست و آنها خواستار رفع این مشکل از سوی وزارت راه و شهرسازی و قبول پیشنهاداتی است که انبوه‌سازان در این راستا ارائه داده‌اند، افزود: زمانی که با افزایش نرخ‌ها، وزارت راه و شهرسازی افزایش 40 هزار تومانی هر مترمربع مسکن مهر در کشور را ابلاغ کرد، انبوه‌سازان استان اصفهان با توجه به مشکل ویژه بهارستان، پیشنهاد قیمت 473 هزار تومان بابت هر متر‌مربع مسکن مهر در بهارستان را مطرح کردند.

* پیشنهادات انبوه‌سازان نادیده گرفته شود، مسکن مهر بهارستان تعطیل می‌شود

وی ادامه داد: ما تاکنون موافقتی از سوی وزارت راه ندیدیم اما حاضر شدیم راه‌حلی را که خود آقایان نیز ارائه می‌دهند پس از بحث کارشناسی در مورد مسکن مهر بهارستان بپذیریم و در نهایت کار ساخت ادامه پیدا کند اما اگر ین اتفاق نیفتد، بالاجبار ساخت مسکن مهر بهارستان از سوی انبوه‌سازان متوقف میشود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان با اشاره به اینکه در صورت توقف طرح بزرگ‌ترین خسارت به انبوه‌سازان وارد می‌شود، گفت: قیمت تمام شده هر متر آپارتمان در بهارستان حدود 800 هزار تومان است اما با نرخ یک و نیم میلیون تومان به فروش می‌رسد و این رانتی است که مدیران به این شهر جدید داده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که به نظر می‌رسد احتمال این امر وجود دارد که پس از تحویل مسکن مهر بهارستان از سوی متقاضیان، نرخ‌های رانتی مانند آنچه شما در بالا اشاره کردید، اعمال شود و مسکن مهر بهارستان عرصه‌ای برای بورس یازی دوباره مسکن شود، تصریح کرد: بله، در صورتی که قیمت‌ها به سمت واقعی خود نرود چنین اتفاقی خواهد افتاد و زمانی این امر قوت بیشتری می‌گیرد که پروژه از سوی انبوه‌سازان تعطیل شود و دولت رانتی با سود 100 درصد را برای متقاضی در فروش مسکن فراهم کند.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول