اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

4 هزار مسکن مهر افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تا پایان امسال تلاش می‌کنیم 4 هزار واحد مسکن مهر را در شهرهای زیر 25 هزار نفر در شهرهای استان اردبیل به بهره‌برداری برسانیم.

4 هزار مسکن مهر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت مساکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر اردبیل اظهار داشت: در شهرهای زیر 25 هزار نفر 6 هزار و 500 واحد مسکن در قالب خود مالکین و تعاونی‌ها در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از این واحدها، واحدهای احداثی خود مالکین است که تاکنون از این تعداد 3 هزار و 300 واحد مسکونی پایان کار گرفته و مرحله چهارم تسهیلات خود را دریافت کردند.

این مسئول با بیان اینکه بنیاد مسکن متناسب با شرایط منطقه‌ای و معیشت مردم طرح‌های خود را اجرا می‌کند، افزود: ما در اجرای طرح هادی نیز در دو مرحله اقدام می‌کنیم که شامل تهیه طرح هادی و سپس اجرای آن است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: اجرای طرح‌ هادی در روستاهای بالای 100 خانوار در دستور کار بوده و در برنامه پنجم ما موظف به تهیه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار هستیم.

روستاهای اردبیل 83 هزار واحد کم دوام و بی‌دوام دارند

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بر اساس آخرین سرشماری در روستاهای استان اردبیل 99 هزار و 947 واحد مسکونی وجود دارد که بیش از 83 هزار واحد از آن‌ها کم دوام یا بی‌دوام بوده است.

حاج‌علیزاده به پراکندگی روستاها و واحدهای مسکونی روستایی به عنوان یک مشکل اساسی اشاره کرد و افزود: از زمان اجرای طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی از سال 85 تا 91 اهتمام جدی صورت گرفته تا واحدهای کم دوام و بی‌دوام روستایی با پرداخت تسهیلات یارانه‌ای و قرض‌الحسنه مقاوم‌سازی شود.

این مسئول گفت: سال 85 پرداخت تسهیلات با سقف 5 میلیون تومان ابلاغ شد و ما امسال از سهمیه 6 هزار واحدی خود توانستیم بخش عظیمی را به مرحله اجرا و انعقاد قرارداد برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار داشت: بیش از 55 هزار واحد سهمیه استانی در سال‌های اخیر در بحث مقاوم‌سازی بوده که حدود 40 هزار و 800 واحد از این مساکن اتمام کار گرفتند.

انتهای پیام/62001/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول