اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش خطرات اعتیاد

طرح شهر پاک به صورت پایلوت در فلاورجان اجرایی شد

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: به منظور کاهش آسیب‌ و خطرات اعتیاد طرح شهر پاک هم‌اکنون به صورت پایلوت در شهرستان فلاورجان به اجرا درآمده است که نتایج خوبی از آن به دست آوردیم.

طرح شهر پاک به صورت پایلوت در فلاورجان اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نبی‌الله شاه محمدی ظهر امروز در نشست یک روزه آشنایی با اثرات سوء مصرف مواد مخدر و قرص‌های روانگردان ویژه دانشجویان، امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار کرد: هم‌اکنون روند اعتیاد پر سرعت شده است و میزان مصرف هروئین بیش از سال‌های گذشته گزارش شده است.

وی از آلوده شدن 9 درصدی زنان به مواد مخدر و افتادن در دام اعتیاد خبر داد و افزود: اگرچه این میزان چشمگیر نیست اما حتی وجود یک زن معتاد هم قابل تامل و جای نگرانی دارد و این در حالی است که در حال حاضر روند اعتیاد در بین زنان جامعه شیب تندی به خود گرفته است.

رئیس دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام گرفته مشخص شد که والدین زمانی از اعتیاد جوان خود مطلع می‌شوند که حداقل پنج سال از اعتیاد وی گذشته است.

وی تصریح کرد: با وجودی که هم‌اکنون تمام دستگاه‌های مرتبط و غیرمرتبط، دولتی و ngoها را در زمینه اطلاع رسانی مواد مخدر و اعتیاد درگیر کرده‌ایم، اما هنوز هم نیاز به حضور بیشتر صدا و سیما و رسانه‌های مختلف در این بخش است.

شامحمدی از اجرای پایلوت طرح شهر پاک در شهرستان فلاورجان اصفهان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون با اجرایی کردن طرح مربوطه به نتایجی خوبی دست یافتیم که به زودی ارائه می‌شود.

وی مسئله اعتیاد را موثر بر تمام جنبه‌ها و حوزه‌های جامعه از بعد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: در زمینه درمان تاکنون اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است به صورتی که طی شش ماه اول امسال نزدیک به 5 هزار نفر در مراکز درمانی تحت پوشش قرار گرفتند که این رقم در یک ساله گذشته به 12 هزار نفر می‌رسد.

رئیس دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 375 مراکز درمانی برای معتادین اصفهان در حال فعالیت است و از 91 مکان و کمپ‌های درمانی که برای این گروه ایجاد شده یک دوم این مراکز دارای مجوز و یک دوم آن دارای مجوز نیست.

وی به ایجاد مراکز نگهداری معتادین بین راهی در پنج نقطه استان اصفهان خبر داد و افزود: سعی شده است که زمینه اطلاع رسانی و آگاهی اقشار مختلف مردمی را با سوء مصرف مواد مخدر آشنا سازیم به طوری که تعاونی‌ها و محلات مختلف را هم به این سمت کشانده‌ایم.

انتهای پیام/63003/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول