اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد:

استفاده از هوای پاک حق مردم است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: استفاده از هوای پاک و محیط زیست سالم حق همه مردم است.

استفاده از هوای پاک حق مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از مهاباد فاروق سخنور پیش از ظهر امروز در مراسم ویژه هفته پاک در این شهرستان اظهار داشت: با اجرای این طرح می‌توان انتظار اصلاح الگوی مصرف را در جامعه داشت که البته برای تحقق این امر تعریف درست راه‌کارها و استانداردهای بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز از کارهای اصولی و راهبردهای ضروری است.
وی با بیان اینکه قوانین وضع شده و تدابیر صورت گرفته برای جلوگیری از آلودگی هوا، تاثیر زیادی داشته است، افزود: اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها علاوه بر اثرات مثبت در کشور در ابعاد محیط زیستی نیز موثر بود.
وی افزایش قیمت سوخت، کاهش استفاده از خودروهای شخصی و به دنبال آن کاهش ترافیک و آلودگی هوا را از مزایای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد.
سخنور یادآور شد: امروزه وسایل نقلیه یکی از عوامل آلودگی هوا در شهر ها هستند که با استفاده از سوخت استاندارد و استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی این معضل زیست محیطی تا حدودی حل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از هوای پاک و محیط زیست سالم حق همه مردم است که باید با همکاری عمومی به این مهم دست یافت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به اینکه هوای پاک و محیط زیست پاکیزه از شاخصه‌های اصلی جامعه سالم است، ادامه داد: اصل 50 قانون اساسی به حفاظت از محیط زیست اختصاص داشته و حفاظت از این سرمایه تنها به قشر خاص، ارگان یا سازمان خاصی از جامعه اختصاص نداشته و تمام اقشار جامعه در این زمینه وظیفه دارند.
وی افزود: انسان‌ها به عنوان جزیی از محیط زیست که بر آن اثر گذاشته و از آن تاثیر می‌پذیرند با باقی گذاشتن آثار منفی آن را دستخوش تغییرات زیادی کرده‌اند که آلودگی هوا یکی از این آثار منفی است.
سخنور با بیان اینکه ارتقای فرهنگ عمومی مهم‌ترین عامل ایجاد هوای پاک است، اضافه کرد: استفاده از سوخت سبک و پاک همچون گاز آلودگی کمتری داشته و به دنبال آن سوخت‌های سنگین نظیر گازوییل و نفت از آلودگی بیشتری برخوردار هستند.
وی گفت: اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس این شهرستان، فرهنگ‌سازی گسترده‌ای در زمینه مسائل زیست محیطی انجام می‌دهد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول