اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلدختر 18 برابر حد مجاز آلوده است

پلدختر در آرزوی هوای پاک و آسمان آبی

خبرگزاری فارس: گرد و غبار مهمان همیشگی پلدختری‎هاست و مردم این دیار در آرزوی هوای پاک و آسمان آبی لحظه شماری می‌کنند تا حسرت یک نفس عمیق را به دل نگذارند.

پلدختر در آرزوی هوای پاک و آسمان آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، گرد و غبار غلیظ این مهمان ناخوانده سریالی در پلدختر دیدن آسمان آبی و هوای پاک را مدت‎هاست از یاد مردم این دیار برده و زندگی را برای آنان تیره و تار کرده است.

ارمغان این آسمان خاکی و این سریال مزاحم ناراحتی‎ها و مشکلات و انواع بیماری‎های تنفسی، پوستی، خارش و آلرژی برای مردم شهرستان پلدختر به وجود آورده است، که سال‎ها با آن دست و پنجه نرم می‎کنند و در این موقعیت کسی به فکر سریال تلخ خاکباران و رهایی مردم از مشکلات و تبعات و پیامدهای ناگوار آن نیست‎.

این پدیده مخرب و این ریزگردهای مزاحم و آلودگی‎های آن و این وضعیت اسفناک را مردم با پوست و خون خود مدت‌هاست که لمس و تحمل کرده‎اند.

امروز آلودگی هوای پلدختر 23 برابر حد مجاز بود و افق دید به 800 متر رسید که زندگی مردم این شهرستان را برای بارهای متوالی مختل کرد.

پلدختر به دلیل غلیظ بودن گرد و غبار و گرمای طاقت‌فرسا در وضعیت بدی قرار گرفته و مردم این شهرستان نمی‎توانند از خانه‎های خود بیرون بیایند.

هم‌اکنون گرد و غبار علاوه بر به خطر انداختن سلامتی انسان‎ها، باعث خسارت به منابع طبیعی شهرستان پلدختر شده است.

درختان بلوط شهرستان پلدختر که چند وقتی بود با آغاز بهار سرسبز شده بودند، با آمدن گرد و غبار دوباره چهره غبارآلود به خود گرفتند.

مردم پلدختر برای خلاصی از این وضعیت خطرناک که 90 درصد منشأ این پدیده از کشور عراق و عربستان است، از دولت خواستند با همت اساسی و رایزنی با کشور عراق از تبعات ناگوار آسیب‎های فراوان در بخش‎های مختلف بهداشت، اقتصاد و غیره ناشی از پدیده گرد و غبار جلوگیری کند.

میزان آلودگی امروز لرستان 18 برابر حد مجاز است.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول