اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 ماه نخست امسال

سهم مردم اصفهان از هوای پاک 70 روز بوده است

خبرگزاری فارس: معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: تعداد روز‌های هوای پاک در استان اصفهان در سال گذشته 255 روز و در سال‌ جاری 70 روز بوده است.

سهم مردم اصفهان از هوای پاک 70 روز بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان رجبعلی قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خودرو‌های فرسوده یکی از پارامتر‌های طرح جامع کاهش آلودگی هوا است و این طرح در بسیاری از زمینه‌ها در سطح ملی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: از رده خارج شدن خودرو‌های فرسوده از استان به میزان اعتباراتی که به این موضوع اختصاص می‌یابد، بستگی دارد.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: 400 هکتار زمین مصوب برای شهرک صنعتی محمود‌آباد وجود دارد اما برخی از افراد به صورت غیر ‌مجاز به نام انبار یا موارد دیگر سنگ‌بری‌هایی را در زمین‌های کشاورزی ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در قالب این سنگ‌بری‌ها 270 هکتار به این شهرک اضافه شده است، ادامه داد: افرادی به شدت به دنبال اضافه شدن 270 هکتار از این اراضی به شهرک صنعتی محمود‌آباد هستند، اما این موضوع با قانون برخی از ادارات برخورد کرده است.

قاسمی با اشاره به اینکه ممنوعیت فعالیت واحد‌های صنعتی در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان یکی از این قوانین است، تاکید کرد: تمام اداره‌ها با توسعه این شهرک مخالف هستند و در صورت تصویب شدن این موضوع به عنوان یک قانون متخلفان تشویق می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه صنایعی مانند خدمات که با مباحث زیست‌محیطی مغایرت ندارند می‌توانند در این محدوده مستقر شوند، افزود: اگر چه سنگ‌بری‌ها آلودگی چندانی را ایجاد نمی‌کنند، اما به دلیل ترافیک ناشی از فعالیت صنایع استقرار صنعت داخل شعاع 50 کیلومتری شهر ممنوع است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی و فعالیت صنعتی مانند پتروشیمی در فریدون‌شهر اصولی نیست، بیان داشت: کلنگ پتروشیمی در فریدون‌شهر بدون هماهنگی با حفاظت محیط زیست زده شده است.

وی با اشاره به اینکه سرشاخه‌های آب زاینده‌رود نباید با آلودگی مواجه شود، گفت: فریدون‌شهر از سر‌شاخه‌های آب زاینده‌رود است و شرب حدود 4 میلیون نفر از زاینده‌رود تامین می‌شود و صنایع تبدیلی باید جایگزین پتروشیمی و پالایشگاه در منطقه‌ای مانند فریدون‌شهر شود.

قاسمی اظهار داشت: 167 روز هوای پاک در سال 1389 در اصفهان وجود داشته و تعداد روز‌های هوای پاک در استان اصفهان در سال گذشته 255 روز و در سال جاری نیز 70 روز بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش بارندگی سبب کاهش آلودگی هوا می‌شود، ادامه داد: وضعیت آلودگی هوای اصفهان رو به بهبود است و ذوب‌آهن به عنوان نخستین صنعت مادری که در سطح کشور فعال شده به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول