اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرعباس خبر داد

تخریب خانه‌های خرده‌فروشان مواد مخدر در بندرعباس

خبرگزاری فارس: فرماندار بندرعباس با بیان اینکه مجوز تخریب خانه‌های خرده‌فروشان مواد مخدر در محلات حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده در این شهرستان اخذ شده، از ارائه درخواست برای اجرای حکم مخلان امنیت در ملا عام نیز خبر داد.

تخریب خانه‌های خرده‌فروشان مواد مخدر در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تصور اشتباه است که فکر شود که فرمانداری تنها وظیفه اجرایی دارد، اظهار داشت: فرمانداری در حوزه‌های متعددی نیز به عنوان ناظر و کنترل کننده حاضر باشد و تنها در حوزه‌هایی همانند انتخابات است که وظیفه اجرایی دارد.

وی افزود: جمعیت 580 هزار نفری شهرستان بندرعباس نیاز به مدیریت کارآمد، پیگیری‌ها و رایزنی‌های متعدد دارد تا از این طریق بتوان همواره نیازهای مردم را دید و در راستای رفع مشکلات گام برداشت.

فرماندار بندرعباس در این راستا بیان داشت: جلسات شورای تامین شهرستان به صورت هفتگی برگزار می‌شود که این امر تاکنون توانسته است روند خوبی را حاکم کند.

وی بیان داشت: متاسفانه فضایی ناعادلانه و به دور از انصاف توسط برخی‌ها خواسته و یا ناخواسته پیرامون حوزه امنیتی شهرستان بندرعباس ایجاد شده است.

مرادی افزود: اما بر اساس پیگیری‌ها و طبق آمار باید گفت که در چند ماهه اخیر کارهای متعددی در  حوزه امنیتی صورت گرفته که نتایج مهمی را نیز در پی داشته است.

به گفته فرماندار بندرعباس  در نشست‌های شورای تامین همواره بر دیده شدن اشد مجازات برای مخلان امنیت در دستگاه قضایی تاکید می‌شود.همچنین از مراجع قضایی در راستای بازدارندگی بیشتر، خواسته‌ایم که برخی از احکام را در ملا عام اجرا کند.

مرادی بیان داشت: علی‌رغم حجم بالای قاچاق سوخت در استان و بندرعباس تاکنون کارهای زیادی در این راستا و با هدف مقابله انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: باید بگوییم که دستگاه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ‌سازی پیرامون قاچاق کارهای خود را تاکنون خوب انجام نداده است. اگر در حوزه فرهنگی خوب کار شود با توجه به اینکه در حوزه پیشگیری، سیستم مقابله موفق‌تر خواهد بود، افزود: بدین طریق می‌توان از حجم موجود بر روی حوزه برخوردی و مبارزه‌ای نیز کاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 70 تن مواد مخدر در استان کشف شده است،‌ افزود: از این میزان هشت تن مربوط به بندرعباس است.

فرماندار بندرعباس ادامه داد: از این به بعد طبق مصوبات جدید هر خانه و هر مکانی که در راستای توزیع مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرد به ویژه در بافت‌های فرسوده با هماهنگی شهرداری و دستگاه قضایی تخریب خواهد شد.

مرادی اضافه کرد: در این راستا به عنوان نمونه و آغاز نشستی را با معتمدان و ریش سفیدان محله آیت‌الله غفاری که در آن چندین منزل شناسایی شده است تشکیل داده‌ایم. پس از این نشست محل فعالیت مواد فروشان شناسایی شده در صورت عدم اصلاح روند موجود، تخریب می‌شود.

وی همچنین به بحث جمع‌آوری معتادان،‌خرده‌فروشان مواد مخدر و متکدیان اشاره و گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده تعداد قابل توجهی از معتادان حاضر در مرکز نگهداری معتادان بندرعباس مربوط به استان‌های خراسان، ایلام، کرمانشاه و استان‌های شمالی هستند که در راستای بازپروری و تحویل‌گیری این معتادان با فرمانداران شهرستان‌های مربوطه رایزنی شده است.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول