اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

نوسان قیمت‌‌ها کمر مردم را خم کرده است/انتقاد از وضعیت دارو و درمان

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به مشکلات موجود در بخش دارو و درمان تاکید کرد: باید مسئولان نسبت به حل این مشکلات اهتمام داشته باشند.

نوسان قیمت‌‌ها کمر مردم را خم کرده است/انتقاد از وضعیت دارو و درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تفسیر آیه‌ای از کلام‌الله مجید اظهار کرد: خداوند در قرآن به مردم توصیه کرده است از افراط و تفریط پرهیز کنند و امتی میانه رو باشند.

وی با بیان اینکه حسابرسی و رسیدگی به امور اقتصادی از اساسی‌ترین مبانی و شالوده‌های یک کشور است تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به صورتی باشد که نه اسراف صورت بگیرد و نه کسی در حال نیازمندی زندگی کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: کسانی که مسئولیتی در برنامه‌ریزی بودجه کشور دارند باید مسائل اقتصادی جامعه را بسنجند و با توجه به آن شرایط تصمیمات لازم را بگیرند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه باید شرایط اقتصادی مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد ابراز داشت: اگر لوازم درجه سوم که در یک زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد نباشد مردم چیزی نمی‌گویند ولی اگر اسباب درجه یک زندگی در دسترس نباشد فریاد مردم بلند می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی به شرایط مردم جامعه توجه شود گفت: اگر فریاد مردم به دلیل در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه بلند شود مصلحت نظام با خطری جدی مواجه می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات درمان و دارو در سطح کشور بیان کرد: باید در این زمینه به صورت جدی چاره‌ای اندیشیده شود چرا که امروز برای بیماران که وضعیت سختی دارند دارو به آسانی پیدا نمی‌شود.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: در صورتی که وضعیت داور و درمان در سطح کشور بهبود پیدا نکند با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

وی با اشاره به فتنه‌ای که سال 88 در کشورمان به وجود آمد تصریح کرد: شاید آقایانی که امروز از آنان به عنوان سران فتنه یاد می‌شود قصد فتنه گری نداشتند ولی یک جرقه موجب شد که این فتنه به وجود بیاید.

این مفسر بزرگ قرآن مجید اقلامی مانند نان و دارو را از جمله لوازم اصلی یک زندگی دانست و گفت: این نوسان قیمت‌‌ها کمر مردم را خم کرده است و باید جلوی این مشکلات اقتصادی گرفته شود.

آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: نوسان قیمت‌ها در کشور به صلاح نظام نیست و دود آن به چشم نظام اسلامی ایران می‌رود و به این وسیله تغذیه مناسبی برای رسانه‌های غربی فراهم می‌کنیم.

وی تاکید کرد: نوسانات قیمت و مشکلات اقتصادی در بازار موجب می‌شود دشمنان برای ما معرکه بگیرند و بگویند بعد از گذشت 30 سال از انقلاب نتوانسته‌اند شرایط اقتصاد سالمی در کشور داشته باشند.

این مرجع بزرگ جهان تشیع با بیان اینکه مردم می‌دانند بخشی از مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم دشمنان علیه کشورمان است گفت: دولت باید با تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از دلال بازی برخی سودجویان جلوی نوسانات قیمت را بگیرد.

وی با بیان اینکه آبروی اسلام در گرو حفظ نظام است تاکید کرد: حفظ نظام به جلب رضایت حد‌‌اکثری مردم جامعه بستگی دارد که باید در این زمینه کوشا بود.

آیت‌الله سبحانی مشکل داور و درمان را از جمله مشکلات اصلی جامعه امروز دانست و تصریح کرد: در زمینه پزشکان نیز شاهد بروز مشکلاتی هستیم که باید به این مشکلات رسیدگی شود.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی صحیح امور اقتصادی در مجلس خاطرنشان کرد: باید در مجلس به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که نوسانات قیمت در بازار از بین برود.

این عالم برجسته بیان کرد: خواسته ما از نمایندگان مجلس این است که به مشکلات استان قم و دیگر استان‌ها رسیدگی کنند و نگذارند دشمنان در مسائل داخلی ما دخالت کنند و بگویند اقتصاد سالم در یک کشور اسلامی وجود ندارد.

انتهای پیام/78005/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول