اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم مطرح کرد

خدمات‌رسانی بهداشتی درمانی به 42 هزار بیمار در شهرستان جم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از خدمات‌رسانی بهداشتی درمانی به 42 هزار بیمار در شهرستان جم طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

خدمات‌رسانی بهداشتی درمانی به 42 هزار بیمار در شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی شامگاه چهارشنبه در نشست مسئولان بهداشتی جم اظهار داشت: رشد شاخص‌های بهداشتی و تأمین سلامت مردم جایگاه خاصی دارد و باید بیش از گذشته در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی ادامه داد: ارائه خدمات بهینه به شهروندان و تأمین آسایش این عزیزان در دستورکار مسئولان شبکه بهداشت جم در سال جاری قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از افزایش 28 درصدی مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده در شهرستان جم و تأمین نیروی انسانی موردنیاز در اجرای این طرح اعم از پزشک و ماما، بار مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان روند صعودی داشته، به گونه‌ای که درشش ماهه نخست سال جاری 28 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است.

قاسمی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در اجرای این طرح باید به ازای هر چهار هزار نفر جمعیت یک پزشک و به ازای هر هشت هزار نفر جمعیت، یک ماما در مراکز بهداشتی ـ درمانی دولتی مشغول خدمات شوند.

وی افزود: در حال حاضر این نسبت در شهرستان جم به ازای هر چهار هزار و 300 نفر یک پزشک و هر شش‌ هزار و 500 نفر یک ماما است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از خدمات‌رسانی بهداشتی درمانی به 42 هزار بیمار در شهرستان جم خبر داد و عنوان کرد: طی شش ماه نخست امسال، تعداد بیماران مراجعه‌کننده به پزشک 24 هزار نفر، ماما حدود شش‌هزار نفر و دندانپزشک 2 هزار و 300 نفر بوده که به ترتیب هفت، 26 و 51 درصد افزایش داشته است.

قاسمی اذعان داشت: همچنین طی همین مدت، تعداد 10 هزار مورد نیز به آزمایشگاه مراجعه کرده‌اند.

وی با قدردانی از همکارانی که در مراکز بهداشتی ـ درمانی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند، بیان داشت: بیشترین ساعات مراجعات مردم به مراکز ذیربط، در ساعات کاری صبح است و با وجود اینکه این مراکز در شیفت عصر نیز ارائه خدمات می‌دهند، اما حجم مراجعات در ساعات عصر خیلی کمتر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از اهداف و مزایای طرح پزشک خانواده کم شدن هزینه‌ها از جیب مردم است، یادآور شد: بیماران می‌توانند برای انجام خدمات مورد نیاز خود همانگونه که در شیفت صبح به این مراکز مراجعه می‌کنند در شیفت عصر نیز مراجعه داشته باشند تا سبب کاهش هزینه‌های درمانی خود شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم در پایان ابراز داشت: هزینه ویزیت در مراکز بهداشتی ـ درمانی دولتی نصف پولی است که در بخش خصوصی هزینه می‌شود، ضمن اینکه انجام خدمات آزمایشگاهی با هزینه‌ای کمتر از مراکز خصوصی در این مراکز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2451/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول