اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز ناباروری منتصریه مشهد:

مشکل عمده زوجین نابارور هزینه‌های درمانی آنها است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری منتصریه گفت: با اینکه بخش عظیمی از مشکلات ناباروری راه‌ حل درمانی دارد ولی عده زیادی از زوج‌های نابارور به دلیل هزینه‌های بالای این درمان‌ها قادر به انجام آنها نیستند.

مشکل عمده زوجین نابارور هزینه‌های درمانی آنها است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ولی محبتی ظهر امروز در نشست خبری مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری منتصریه که در سالن کنفرانس این مرکز برگزار شد اظهار کرد: یک عمل IVF به جز هزینه‌های داروهای آن در یک مرکز دولتی چیزی حدود 2 میلیون تومان هزینه در بردارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این داروهایی که افراد زیر درمان باید از آنها استفاده کنند داروهای گران‌قیمتی است که به صورت آزاد در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری منتصریه با اشاره به نحوه برخورد بیمه‌ها با ناباروری اذعان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد هزینه‌های درمانی به خود بیماران تحمیل می‌شود و بیمه‌های اصلی به هیچ وجه هزینه‌های درمانی ناباروری را متقبل نمی‌شوند.

محبتی ادامه داد:تنها تعداد محدودی از بیمه‌های مکمل وجود دارند که برخی از هزینه‌های درمانی ناباروری را متقبل می‌شوند و مابقی هزینه‌ها باید به صورت آزاد توسط افراد پرداخت شود.

وی در ارتباط با امکانات مرکز درمانی تحقیقاتی ناباروری منتصریه خاطر نشان کرد: در حال حاضر کلیه تجهیزات درمان ناباروری که در مراکز بزرگ کشور موجود است در مرکز ناباروری منتصریه نیز موجود است.

مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری منتصریه مشهد ادامه داد: اخیرا نیز تجهیزات لاپاراسکوپی و استروسکوپی در این مرکز خریداری شده است که می‌تواند در تشخیص دلیل اصلی نازایی و پیدا کردن راه حل درمانی مناسب و همچنین در انجام مراحل درمان ناباروری نیز کمک‌های خوبی را به پزشکان ارائه دهد.

محبتی با تاکید بر اینکه حمایت‌های مالی از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقش عمده‌ای در بالا بردن سطح ارائه خدمات در مرکز ناباروری منتصریه شده است بیان کرد: سالانه در حدود 200 میلیون تومان از محل اعتبارات در نظر گرفته شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجهیزات جدید برای این مرکز خریداری می‌شود.

وی نقش تجهیزات در بالاتر رفتن سطح خدمات به بیماران را نقشی اساسی عنوان کرد و متذکر شد: دانش درمان ناباروری دانشی است که روزبه‌روز پیشرفت‌هایی در آن حاصل می‌شود و همه روزه پیشرفت‌های زیادی در تجهیزات این دانش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری منتصریه ادامه داد: با این احتساب تجهیز مراکز ناباروری به درمان‌ها و تجهیزات نوین امری اجتناب‌ناپذیر است که برای بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده در مراکز ناگزیر است.

محبتی با بیان اینکه حوزه خدمات‌رسانی مرکز ناباروری منتصریه وسعت زیادی دارد تاکید کرد: از تمام استان‌های همجوار به دلیل نبود مرکز درمانی ناباروری ویژه به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مرکز درمانی و تحقیقاتی ناباروری منتصریه به برخی از بیماران کشورهای همسایه نیز خدمات ارائه می‌‌کند.

مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری منتصریه افزود: این دایره شمول گسترده سبب می‌شود که تعداد مراجعان به مرکز درمانی و تحقیقاتی ناباروری منتصریه زیاد شود و همواره این مرکز با ازدیاد مراجعه کننده مواجهه است.

انتهای پیام/70010/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول