اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

پرداخت هزینه درمانی دانش‌آموزان معلول توسط بیمه

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ‌از پرداخت بخش عمده‌ای از هزینه درمانی دانش‌آموزان معلول توسط بیمه خبر داد.

پرداخت هزینه درمانی دانش‌آموزان معلول توسط بیمه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ محمد حسین امین جعفری امروز در مراسم ویژه روز جهانی معلولین که در کانون پرورش فکری کودکان حضرت مریم برگزار شد،‌ توجه به تحصیل دانش‌آموزان استثنایی را امری مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به توانایی‌های این دانش آموزان‌ و همچنین محدودیت‌هایی که با آن روبه‌رو هستند، باید با نگاهی ویژه امکانات تحصیل آنها را فراهم کرد.

تحصیل 1627 دانش‌آموز معلول در مدارس استثنایی

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استثنایی استان قم‌ امسال 1627 دانش‌آموز قمی در مجموع هفت گروه محدودیت جسمی را در 20 واحد آموزشی زیر پوشش قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم‌ با اشاره به اجرایی شدن سیستم شش، ‌سه،‌ سه در سال‌های تحصیلی دانش‌آموزان تصریح کرد: با توجه به اجرای این قانون و همچنین نیاز دانش‌آموزان سال ششم ابتدایی به استفاده از سیستم هوشمند،‌ تمام واحد‌های آموزشی برای این مقطع تحصیلی به سیستم‌های کاملا هوشمند تجهیز شده‌‍‌اند.

وی به مخارج بالای خانواده‌ها برای تحصیل دانش‌‌آموزان استثنایی خود اشاره کرد و گفت: در این راستا تفاهم نامه‌ای با اداره کل کمیته امداد امام خمینی و همچنین اداره کل بهزیستی استان بسته‌ایم تا بتوانیم از کمک‌های این ادارات برای دانش آموزان استثنایی استفاده کنیم.

افزایش ورودیه مقطع اول ابتدایی

امین جعفری از افزایش رشد ورودی دانش‌آموزان به کلاس اول ابتدایی اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی ما هر ساله با افزایش ورودی دانش آموزان استثنایی به مقطع اول ابتدایی روبه‌رو می‌شویم که استان‌های با جمعیت بیشتر از ما،‌ آمار ورودیشان پایین‌تر از قم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم‌ اذعان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای درمانی دانش آموزان استثنایی‌ به زودی بخش عمده‌ای از هزینه درمانی این افراد توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست 200 دانش‌آموز برای استفاده از جهش تحصیلی ابراز داشت: ما با این نوع تحصیل مخالف هستیم چون این نوع تحصیل موجب وارد آمدن فشار به دانش‌آموز و در نهایت سرخوردگی وی از تحصیل می‌شود، با این وجود در صورت تقاضای والدین ‌زمینه برای آنها ایجاد می‌شود.

امین جعفری توانایی ذهنی بسیاری برخی از دانش آموزان معلول را بسیار بالا دانست و گفت: در حال حاضر 45 نفر از دانش‌آموزان معلول استان با وجود معلولیت و محدودیت جسمی که دارند،‌ توانسته‌اند با قبولی در آزمون‌های مدارس تیزهوشان،‌ در این مدارس تحصیل کنند.

انتهای پیام/2258/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول