اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت همدان:

بیش از 60 درصد هزینه پرداختی درمان از جیب مردم می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه بر اساس قانون، پرداختی از جیب مردم در بحث درمان باید به 30 درصد برسد، گفت: رساندن پرداختی مردم در درمان از بالای 60 درصد به 30 درصد از اساسی‌ترین اهداف سازمان سلامت است.

بیش از 60 درصد هزینه پرداختی درمان از جیب مردم می‌رود

عباس جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 35 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اظهار کرد: در استان همدان یک میلیون و 78 هزار نفر در قالب صندوق‌های کارمندان دولت و سایر اقشار شامل خانواده شهدا، جانبازان، دانشجویان، طلاب، صندوق بیمه روستائیان و بیمه ایرانیان زیر پوشش بیمه قرار دارند.

وی افزود: بزرگ‌ترین صندوق بیمه، صندوق بیمه روستائیان است که در حال حاضر حدود 800 هزار نفر در این صندوق عضو هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان داشت: سازمان سلامت که در گذشته با عنوان بیمه خدمات درمانی فعالیت می‌کرد بر اساس ماده 38 قانون پنجم توسعه کشور تشکیل و از مهر ماه سال 91 کار خود را با عنوان سازمان سلامت آغاز کرد.

وی با اشاره به اهداف اصلی این سازمان عنوان کرد: رفع همپوشانی از مهم‌ترین اهداف سازمان سلامت به شمار می‌رود به این معنی که کسانی که صاحب چند دفترچه هستند با تشکیل بانک اطلاعاتی ایرانیان دارای یک دفترچه می‌شوند.

جمشیدی ابراز داشت: با رفع همپوشانی بسته خدمتی در سطح یک برای تمام بیمه شده‌های تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و سایر ادارات کوچک‌تر یکسان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، پرداختی از جیب مردم در بحث درمان باید به 30 درصد برسد، ادامه داد: رساندن پرداختی مردم در درمان از بالای 60 درصد به 30 درصد نیز از اساسی‌ترین اهداف سازمان سلامت به شمار می‌رود و از جمله مواردی که برای رسیدن به این هدف مطالعه شده، استقرار پزشک خانواده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده از سال 84 در سطح روستاها یادآور شد: این طرح نواقصی دارد که امید است بتوانیم این نواقص را رفع کنیم.

وی بیان داشت: از جمله مشکلات و نواقص این طرح نارضایتی پزشکان از دریافتی و در زمینه دارو در روستاهاست که باید دارو در روستاها کامل‌تر شود و به مرحله‌ای برسیم که روستایی داروی خود را به صورت رایگان از مراکز درمانی دریافت کند.

جمشیدی گفت: طرح پزشک خانواده در شهر نیز در دستور کار قرار دارد و تاکنون در سه استان فارس، مازندران و سیستان و بلوچستان در حال اجراست و امید است به زودی نیز در همدان اجرایی شود.

وی در رابطه با فراهم کردن زیرساخت‌های طرح پزشک خانواده در همدان افزود: از زیرساخت‌های مهم این امر ثبت‌نام پزشکان عمومی در این طرح است که امیدواریم با تکمیل این مرحله بتوانیم ثبت نام از مردم را نیز کامل کرده و طرح پزشک خانواده در شهر را در استان همدان اجرایی کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده چون بیمار پول ویزیت و دارو پرداخت نمی‌کند در نتیجه پرداختی از جیب مردم کمتر شده و در واقع نظارت در درمان اتفاق می‌افتد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در این طرح پزشک خانواده متولی درمان و سلامت بیماران می‌شود و جامعه نیز از سلامت بهتری برخوردار شده و می‌توانیم هزینه‌های درمان را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/89006/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول