اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

خرید 11 دستگاه الگویی تولید باد در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال 11 دستگاه الگویی دراگون و پلار با هدف تولید باد در منطقه خریداری و نصب شد.

خرید 11 دستگاه الگویی تولید باد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل نیکشاد صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی اردبیل اظهار داشت: این دستگاه‌ها با هدف جلوگیری از بروز سرما‌زدگی و حاکم شدن جبهه هوای نامناسب در باغ‌های منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: اغلب این دستگاه‌ها در باغ‌های مشگین‌شهر نصب شده تا مقابله حقیقی با سرمازدگی مقطعی را در فصول مختلف شاهد باشیم.

در راندمان آبیاری 6 درصد از متوسط کشور بالاتر هستیم

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راندمان آبیاری در سطح استان اردبیل 42 درصد است، افزود: در مقایسه با متوسط کشوری، شش درصد بیشتر از سایر استان‌ها از راندمان مطلوب و مناسب در این زمینه برخوردار هستیم ولی همچنان قانع‌کننده نیست و برای رسیدن به نقطه ایده‌آل باید تلاش و همتی مضاعف داشت.

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت حمایت از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی و بهره‌برداران را در حوزه زراعت و باغبانی یادآور شد و افزود: در تمامی شهرستان‌ها آمادگی داریم تا با درخواست باغداران و زارعان اراضی آنها را به سیستم نوین آبیاری تبدیل کنیم.

وی فرصت پیش آمده را استثنایی و بی‌نظیر در تبدیل اراضی دیمی به آبی توصیف کرد و گفت: دولت 85 درصد تسهیلات خود را در این حوزه به صورت رایگان انجام می‌دهد و 15 درصد باقیمانده نیز حتی به صورت پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین‌تر و مشارکت خود بهره‌برداران قابل تأمین است.

این مسئول تصریح کرد: در کنار آن، منابع ملی تسهیلات بلاعوض را نیز حداقل برای صاحبان 150 هکتار اراضی و حداکثر یک‌هزار هکتار در سطح استان اردبیل قرار دادیم تا نسبت به انتقال آب و کارکرد فنی داخل شبکه به صورت رایگان استفاده کنند.

نیکشاد عنوان کرد: این طرح به صورت الگویی و نمونه در 2 هزار هکتار از اراضی کشور اجرا می‌شود که ما در استان اردبیل و در منطقه لیکوان - ایلخچی در شهرستان کوثر این طرح را در حال اجرا داریم که 500 هکتار از این طرح در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: چنین طرح‌ها و برنامه‌هایی گشایش جدی را در توسعه باغ‌ها و اراضی به‌ وجود می‌آورد و سبب می‌شود بیش از گذشته در این حوزه تغییر و تحولات را نظاره‌گر باشیم.

انتهای ‌پیام/62001/م/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول