اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن خبر داد

مشارکت 53 مدرسه در طرح مروج سلامت در بروجن

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن از مشارکت 53 مدرسه در طرح مروج سلامت در این شهرستان خبر داد.

مشارکت 53 مدرسه در طرح مروج سلامت در بروجن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرضیه خلیل‌زاده صبح امروز در نشست کارگروه سلامت این شهرستان، اظهار داشت: طرح مروج سلامت با هدف انتقال سلامت از طریق مدرسه به جامعه از سال 89 به صورت پایلوت در دو مدرسه در بروجن آغاز و هم اکنون 28 درصد مدارس این شهرستان زیرپوشش این طرح قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت 22 درصدی این طرح، ادامه داد: با توجه به اقدامات موثر صورت گرفته در این راستا امتیاز کیفیت اجرای این طرح در این شهرستان 77.9 درصد گزارش شده است.

خلیل‌زاده با بیان اینکه این طرح دارای هشت محور است، بیان داشت: بهداشت محیط، تغذیه سالم، فعالیت‌های بدنی و خدمات مشاوره‌ای از جمله محورهای این طرح محسوب می‌‎شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن بر ضرورت ترویج فرهنگ سلامت در مدارس تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش مناسب‌ترین فضا برای ترویج فرهنگ سلامت در جامعه است که باید به این موضوع توجه جدی شود.

وی سلامت را از حقوق اصلی مردم دانست و تاکید کرد: در قرآن نیز توجه بسیار زیادی به سلامت در بعد جسمی و روحی انسان شده که باید با بهره‌گیری از این تعالیم راهگشا برای ترویج فرهنگ سلامت در اجتماع تلاش کنیم.

این مسئول با بیان این‌که سلامت جامعه در زمینه‌های مختلف امری حساس است، اضافه کرد: ترویج فرهنگ سلامت نیازمند مشارکت همگانی و هماهنگی بین بخشی است.

خلیل‌زاده خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، بهداشت روان، بهبود وضعیت بهداشت محیط آموزشی، سرویس‌های بهداشتی، خدمات بالینی و تغذیه دانش آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پایان بر اهمیت و نقش بسیار موثر همکاری و تعاملات بین بخشی در ارتقای سطح سلامت جامعه اشاره کرده و علاوه بر تشکر از زحمات و تلاش‌های اعضاء در گذشته خواستار استمرار این مشارکت و تداوم اینگونه فعالیت‌ها در چارچوب وظایف سازمانی همه ارگان‌ها شد.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول