اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

ساماندهی 760 واحد صنفی منطقه آزاد ارس آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز طرح ساماندهی 760 واحد صنفی فعال در این منطقه خبر داد.

ساماندهی 760 واحد صنفی منطقه آزاد ارس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در جلسه شورای مدیران منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر افزود: اصناف، کسبه و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس لازم است برای برخورداری از مزایای قانونی از جمله معافیت مالیاتی 20 ساله نسبت به دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

وی افزود: این قانون براساس ابلاغ آیین‌نامه اجرایی حاکم بر تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی در مناطق آزاد کشور (ماده 88 قانون نظام صنفی) در منطقه آزاد ارس اجرا شده و همه فعالان اقتصادی منطقه از جمله اصناف، کسبه، تجار و بازاریان می‌توانند با مراجعه به مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد ارس نسبت به دریافت مجوز مربوطه اقدام کنند.

نجفی با اشاره به ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری –صنعتی گفت: براساس این قانون فعالان اقتصادی، همه اصناف و کسبه منطقه آزاد ارس می‌توانند برای برخورداری از مزایا و معافیت مالیاتی از تاریخ بهره‌برداری مندرج در مجوز به مدت 20 سال برای دریافت، صدور و تمدید مجوز فعالیت اقتصادی و پروانه کسب از منطقه آزاد اقدام کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: نخستین مجوز فعالیت اقتصادی صنفی منطقه آزاد ارس در عید غدیر امسال در جشنواره پاییزه ارس صادر شد و تا امروز 100 مجوز صنفی به اصناف و کسبه ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه 760 واحد صنفی فعال در این منطقه شناسایی شده است، تصریح کرد: با احتساب بیش از 200 فعال اقتصادی دیگر در زمینه‌های تولید، بازرگانی و حمل و نقل، خدمات، عمران، آموزش و گردشگری هم‌اکنون منطقه آزاد ارس بیش از یک‌هزار فعال اقتصادی دارد.

اضافه می‌شود، در این جلسه مشاوران حوزه بهزیستی، دامپزشکی، هواشناسی و راه و شهرسازی و شهرداری منطقه آزاد ارس معرفی شدند. 

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول